۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
مرسدس بنز هاچ‌بک‌ها را به چالش می‌کشد
نگاهی خاص‌ به هاچ بک بنز

مرسدس بنز هاچ‌بک‌ها را به چالش می‌کشد

نسل چهارم کلاس A در سگمنت C با یک موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ و قدرت ۲۲۱ با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه در صدر خودروهای پرفروش و ایمن هاچ‌بک قرار دارد.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ۲۰۱۸ گروه خودروسازی مرسدس بنز از محصول جدید خود یعنی هاچ‌بک A کلاس در سگمنت C سایز کوچک با طراحی متفاوت رونمایی کرد. این مدل چهارمین نسل از کلاس A این گروه خودروسازی است که با طراحی ویژه مشهور بازارهای جهانی شده است.
در واقع A کلاس جدید بر پایه و پلتفرم MFA۲ مرسدس‌بنز شکل گرفته است. این خودرو سایز کوچک لوکس در چند نسخه به بازار عرضه شده است. اما مدل مورد نظر ما  A۲۵۰ فورماتیک است. تناسبات عالی بدنه و خطوط نرم و اورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب پروفیل این هاچ‌بک اسپرت را جذاب کرده‌اند.

مرسدس بنز هاچ‌بک‌ها را به چالش می‌کشد


چهره خودرو با چراغ‌های زاویه‌دار و LED مشابه L شکل و جلوپنجره شش ضلعی ستاره‌نشان و ورودی‌های هوا درون سپر تهاجمی و البته زیبا به نظر می‌رسد. در نمای عقب چراغ‌های مشابه قطره آب و حجم پردازی با اگزوزها و دیفیوژرهای طرح هندسی نمای اسپرت از یک هاچ‌بک را به نمایش می‌گذارد.
در زمان ورود به کابین A۲۵۰فورماتیک حس سوار شدن به یکی از سدان‌های لوکس مرسدس‌بنز را تداعی می‌کند. زیرا استفاده از چرم باکیفیت آلکانترا، پوشش جیر و قطعات دکوراتیو کرومی این حس را القا می‌کند. قرارگیری دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای پشت آمپر و دیگری برای کنسول میانی، فضای مدرنی را فراهم کرده است. طراحی دریچه‌های کروی‌شکل سیستم تهویه مطبوع، سقف بزرگ سانروف و نورپردازی توسط LED های نواری از جمله موارد خاص کابین A۲۵۰فورماتیک هستند.
طراحی صندلی‌های اسپرت ارگونومی، غربیلک فرمان AMG و قرارگیری دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن رانندگی با یک خودرو تمام اسپرت را در اختیار شما می‌گذارد. لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی برای این هاچ‌بک اسپرت مرسدس‌بنز در نظر گرفته شده است.
آپشن‌های مانند دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰درجه‌، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، سقف بزرگ سانروف، نمایشگر کنسول میانی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی برمستر با ۱۲بلندگو، هداپ‌دیسپلی، نوربالای اتوماتیک، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، سیستم پایش نقاط کور، سیستم شناسایی عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل پیشرفته، سیستم آنالیز ترافیکی و سیستم پیشگیری از برخورد از جلو نصب شده است.

مرسدس بنز هاچ‌بک‌ها را به چالش می‌کشد


 زیر کاپوت این هاچ‌بک اسپرت مرسدس‌بنز یک موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ قرار دارد. این موتور مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه دولیتری توربوشارژ توانایی تولید حداکثر ۲۲۱اسب‌بخار قدرت را در ۵۵۰۰آرپی‌ام(دور در دقیقه) و ۳۵۰نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۸۰۰آرپی‌ام دارد.
گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک برای انتقال قدرت و گشتاور به چهارچرخ تعبیه شده است. نصب گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک شتاب خودرو را تسریع و سبب کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. به طوری‌که این هاچ‌بک اسپرت به صورت سیکل ترکیبی ۶.۶لیتر در هر صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند.
این در حالی است که مصرف سوخت خودرو در شهر به ۹ لیتر در هر صدکیلومتر می‌رسد. سیستم فورماتیک در A۲۵۰ عملکرد چندان جالبی ندارد، زیرا شتاب را با کمی تاخیر مواجه می‌کند. در زمان قرارگیری در پشت فرمان A۲۵۰ فورماتیک و با انتخاب گزینه اسپرت رانندگی ۶.۲ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.
حداکثر سرعت این هاچ‌بک اسپرت ۲۴۹ کیلومتر برساعت است. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی AMG برای جذابیت بیشتر نصب شده‌اند. سیستم تعلیق باتوجه به ساختار دابل ویشبون در جلو و فایولینک در عقب سواری رضایت بخشی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

مرسدس بنز هاچ‌بک‌ها را به چالش می‌کشد


 همچنین ۵ حالت رانندگی برای این هاچ‌بک اسپرت آلمانی در نظر گرفته شده است. این ۵ حالت رانندگی، اکو پرو، کامفورت(راحتی)، اسپرت، اسپرت پلاس و منحصربه‌فرد است. با انتخاب هر یک از این وضعیت‌ها سیستم تعلیق منطبق بر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم فرمان الکتریکی حالت دینامیکی خودرو را حفظ می‌کنند.
به عبارت دیگر در این وضعیت فرمان خودرو با حساسیت بیشتر عمل کرده و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری نیز به فعال است. همین مساله سبب می‌شود تا ایمنی خودرو را نیز بهبود بخشد.

کد خبر: ۹۱٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha