۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نگاهی به کراس اوور پرطرفدار هیوندای؛ توسان پرقدرت می‌شود
بازار گزارش می ‌دهد؛

نگاهی به کراس اوور پرطرفدار هیوندای؛ توسان پرقدرت می‌شود

نسخه  N لاین توسان با مجهز شدن به پلت‌فرم هیبریدی، توان تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت را دارد و این مساله سبب شده که در بازار استقبال مناسبی از آن صورت و نسبت به نسل قبل خود، اقبال بیشتری داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: هیوندای اواخر سال ۲۰۲۰ بود که به عنوان آخرین شاهکارهای سال گذشته خود، نسل جدید توسان را معرفی کرد. اما چندی نگذشت که طراحان این خودروساز کره‌ای، نسخه باعملکرد بالای این کراس‌اوور موفق را به جهان معرفی کردند. به تازگی هیوندای به صورت رسمی از نسخه  N لاین توسان رونمایی کرد. در واقع توسان N لاین پس از معرفی کراس‌اوور شهری کونا N لاین، وارد باشگاه اسپرت پوشان هیوندای معروف به N لاین شد. از نظر طراحی و استایل به نوعی شاهد یک سبک طراحی ساختارشکن هستیم.

نگاهی به کراس اوور پرطرفدار هیوندای؛ توسان پرقدرت می‌شود


زیرا استایلی منحصربه‌فرد تحت عنوان Knife-Edge Looks که همان خطوط شارپ با زاویای تیز و سطوح تخت بدنه است که اشکالی را به وجود آورده که گوی توسط چاقوی تیز و برنده خلق شده است. نسبت به نسخه استاندارد خود در جلو با سپر چند ضلعی طرف هستیم که ورودی‌های هوای بزرگ در کنار چیدمان چراغ‌ها و خطوط تیز روی کاپوت چهره‌ای خشمگین برای توسان N لاین فراهم آورده است. اما در نمای عقب اضافه شدن دیفیوزر بزرگ و دهانه‌ اگزوزهای دوبل در یک طرف سپر و استفاده از مشکی فانتوم برای سقف و آینه شخصیت جذاب و عضلانی به توسان N لاین می‌دهد. همچنین بهره‌گیری از یک کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های ۱۹ اینچی علاوه بر وقار بیشتر حس متفاوتی به یک کراس‌اوور می‌بخشد. حال اگر ترکیب رنک خاص خاکستری بدنه با رنگ مشکی فانتوم سقف را به آن اضافه کنید، می‌توان مطمئن بود که یکی از خاص‌ترین نسخه‌های توسان را در اختیار دارید.

نگاهی به کراس اوور پرطرفدار هیوندای؛ توسان پرقدرت می‌شود


کابین نسخه N لاین همانند نسخه استاندارد دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی در مقابل راننده و دیگری با سیستم کاربری Hyundai Bluelink با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو است که ویژگی‌های جدیدی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. اما طراحان هیوندای برای تریم اتاق از صندلی‌های با طراحی اندک متفاوت، منقوش به لوگو N لاین و دوخت چرم قرمز بهره‌ گرفته‌اند که فضای اسپرت را برای سرنشینان به وجود آورده است. اما در بخش فنی تغییرات گستردهی نیز برای کراس‌اوور اسپرت جدید هیوندای در نظر گرفته شده که می‌توان به چهارپیشرانه کم حجم بنزینی توربوشارژ اشاره کرد. تمامی پیشرانه‌های نصب شده برای توسان N لاین چهارسیلندر ۱.۶لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم موسوم به T-GDI از خانواده اسمارت استریم است که در نسخه فاقد هماهنگی و تعبیه موتورالکتریکی به تنهایی می‌تواند حداکثر ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

نگاهی به کراس اوور پرطرفدار هیوندای؛ توسان پرقدرت می‌شود


اما در نسخه دیگر مجهزبه موتورالکتریکی و ساختار هیبرید شده است تا در نسخه هیبرید متوسط Mild Hybrid ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب ‌بخار توان را ایجاد می‌کند و در دو نسخه دیگر یعنی پلاگین-هیبرید حداکثر ۲۶۵اسب‌بخار قدرت و تمام هیبرید Full Hybrid ۲۳۰اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در تمامی نسخه‌های توسان N لاین سیستم چهارچرخ محرک AWD در دسترس است و از دیگر تغییرات موجود در بخش فنی نیز باید به برنامه کنترل الکترونیکی فنربندی خودرو اشاره کرد. این سیستم باعث می‌شود تا واکنش سیستم فنربندی به رفتارهای راننده در جهت کاهش حرکت اضافی اتاق به نحو محسوسی کاهش یابد. در حال حاضر گروه خودروسازی هیوندای در خصوص قیمت دردانه بلندقامت اسپرت خود اطلاعاتی را منتشر نکرده اما قرار است توسان N لاین بهار سال جاری نخست به بازار اروپا وارد شود.  

کد خبر: ۸۰٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha