۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
کروزکنترل تطبیقی را چگونه فعال کنیم؟
استانداردی که در تمام خودروها رعایت نمی‌شود

کروزکنترل تطبیقی را چگونه فعال کنیم؟

کروزکنترل تطبیقی یکی از استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروسازان داخلی تعریف شده است، اما به دلیل عدم توانایی ساخت این قطعه توسط خودروسازان داخلی، نصب آن روی محصولات جاری امکان پذیر نیست.

بازار؛ گروه خودرو: مهندسان برای افزایش ایمنی خودرو خودرو در زمان حرکت سیستمی را تحت عنوان کروزکنترل تطبیقی یا رادارکروز در خودرو تعبیه کردند. این سیستم وظیفه کنترل فاصله ایمنی خودرو تا خودروی مقابل را دارد. در این سیستم از یک سنسور رادار در جلوی خودرو استفاده شده که میزان فاصله خودرو با خودروجلویی را تعیین می‌کند. اگر در این سیستم خودروی جلویی سرعت خود را کاهش دهد، خودرو ترمز کرده و اگر خودروی جلویی مجددا سرعت خود را بیشتر کند، خودرو مجددا سرعت را افزایش می‌دهد.

برای فعال کردن این سیستم در خودرو کافی است دکمه نشان دهنده این سیستم را فشرده تا فعال شود، در زمان فعال شدن سیستم چراغ سبز رنگ که نشانگر سیستم رادارکروز است فعال می‌شود. در این زمان راننده می‌تواند با فشردن پدال گاز سرعت را تا مقدار دلخواه افزایش دهد، سپس اهرم کروز را روی حالت SET نگهدارد. در این شرایط فاصله ایمنی خودرو باخودروی مجاور تعیین می‌شود. برای غیرفعال کردن این سیستم کافی است راننده اهرم کروز را به سمت خودکشیده و سپس آن را به سمت RES نگهدارد، در این حالت سسیستم غیرفعال می‌شود و فاصله ایمنی با خودرو مقابل تعیین نخواهد شد.

البته در این شرایط اگر خودرو به خودروی مقابل بسیار نزدیک شود به طور اتوماتیک صفحه کلیومتر چشمک زده و بوق هشدار فعال می‌شود. این آلارم برای هشدار به راننده جهت ترمز گرفتن است. گفتنی است که این سیستم به عنوان یکی از استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروسازان داخلی تعریف شده است، اما به دلیل عدم توانایی ساخت این قطعه توسط خودروسازان داخلی، نصب آن روی محصولات جاری امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۶۲٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha