۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
ایجاد پلتفرم مشترک بین شرکت‌های خودروسازی ایران/ کاهش قیمت تمام‌شده ساخت خودرو
معاون وزیر صمت بیان کرد:

ایجاد پلتفرم مشترک بین شرکت‌های خودروسازی ایران/ کاهش قیمت تمام‌شده ساخت خودرو

سمنان- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بابیان اینکه ایجاد پلتفرم مشترک بین شرکت‌های خودروسازی ایران به‌عنوان یک سیاست جدی دنبال می‌شود، گفت: کاهش قیمت تمام‌شده ساخت خودرو یکی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر بیات بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بازدید از شرکت خودروسازی عقاب افشان سمنان ضمن بیان اینکه افزایش میزان تولید خودرو ساخت داخل به‌ویژه اتوبوس در سال جاری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه صنعت خودروسازی داریم فقدان پلتفرم مشترک است که در حوزه خودروهای تجاری این امر مشهود است.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد رقابت با شرکت‌های خودروسازی خارجی نیازمند طراحی پلتفرم مشترک هستیم، تصریح کرد: با طراحی این پلتفرم تمامی شرکت‌های خودروسازی موظف به استفاده از آن در فرآیند تولید هستند.

استانداردسازی خودروهای تولیدی ایران
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کاهش قیمت تمام‌شده ساخت خودرو را از اهداف مهم اجرای این طرح برشمرد و گفت: افزایش میزان شمار تولید از مزایای تحقق این هدف است.

بیات بابیان اینکه گسترش استانداردسازی تولیدات داخل را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در این صورت عموم مردم به‌عنوان مصرف‌کننده و دولت که در این راستا سرمایه‌گذاری می‌کند از تحقق این اهداف منتفع خواهند شد و موجب سودآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در تمام بخش‌ها تأثیرگذار است و مانع از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت به‌شدت مسیرهای دور زدن این تحریم‌ها و ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه به کشور را دنبال می‌کند.

قیمت‌گذاری مناسب خودروهای تولیدی عقاب افشان
معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شرکت تولید خودرو عقاب افشان سمنان بیان کرد: این شرکت محصولات تولیدی خود را درگذشته تولید کرده و آماده عرضه است و اختلافاتی در بحث قیمت‌گذاری با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وجود دارد که جلسات خوبی با مسئولان این سازمان برگزارشده است.

بیات با تأکید بر اینکه که در تلاش هستیم ظرف ۱۰ روز آینده با قیمت‌گذاری مناسب از این واحد تولیدی حمایت کنیم، یادآور شد: در شرایط تحریم و بیماری کرونا حمایت از تولیدکنندگان نقش مهمی را در پایداری کشور دارد چراکه تولید زمینه ایجاد اقتدار را در کشور فراهم می‌کند.

کد خبر: ۳۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha