۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
برنامه کاهش ۹میلیارد تن از آلایندگی CO2|چالش های برقی سازی در آمریکا آغاز شد
پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا

برنامه کاهش ۹میلیارد تن از آلایندگی CO2|چالش های برقی سازی در آمریکا آغاز شد

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به دنبال تدوین قوانین جدید انتشار آلایندگی توسط خودروها از سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲ است که می تواند ۹ میلیارد تن از آلایندگی CO۲ را تا سال ۲۰۵۵ کاهش دهد.

بازار؛ گروه خودرو: آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) امروز پیشنهاد داده کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای خودروها و کامیون های جدید در سال ۲۰۳۲ را ارائه کرده است. براساس ادعای این آژانس، پیشنهاد ارائه شده معنی این را دارد که از هر سه خودروی جدیدی که خودروسازان تولید می کنند، قطعا دو محصول الکتریکی و یک محصول بنزینی یا دیزلی خواهد بود. این پیشنهاد اگر اجرایی شود، منجربه کاهش چشمگیر کاهش آلایندگی خودرو در آمریکا از زمان تولید نخستین خودرو تا امروز خواهد بود. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا مدعی است که این طرح می تواند سالانه ۱۳ درصد از حجم آلایندگی های تولیدی ناشی از احتراق سوخت های فسیلی را کاهش دهد. این آژانس قصد دارد در سال ۲۰۳۲ استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه ای برای کامیون ها را منتشر و اجرایی کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا پیش بینی می کند که قوانین جدید انتشار آلایندگی توسط خودروها از سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲ می تواند ۹ میلیارد تن از آلایندگی CO۲ را تا سال ۲۰۵۵ کاهش می دهد

برنامه کاهش ۹ میلیارد تن آلایندگی

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا پیش بینی می کند که قوانین جدید انتشار آلایندگی توسط خودروها از سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲ می تواند ۹ میلیارد تن از آلایندگی CO۲ را تا سال ۲۰۵۵ کاهش می دهد. این مقدار کاهش معادل دو برابر تولید گاز آلاینده CO۲ طی سال گذشته در آمریکا است. این آژانس تخمین می زند که سود خالص از اجرای این پیشنهاد تا سال ۲۰۵۵ بین ۸۵۰ میلیارد دلار تا ۱.۶ تریلیون دلار باشد. از سال ۲۰۳۲ اجرای این پیشنهاد حدود ۱۲۰۰ دلار برای هر دستگاه خودروی که در کارخانه تولید می شود هزینه خواهد داشت، اما به طور متوسط بیشتر از ۹ هزار دلار به ازای هر دستگاه خودرو کاهش مصرف سوخت، تعمیر و نگهداری در بازه هشت ساله برای مالکان خودروها خواهد داشت.

برنامه کاهش ۹میلیارد تن از آلایندگی CO2|چالش های برقی سازی در آمریکا آغاز شد

دولت بایدن ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی را پیشنهاد نمی کند، اما می خواهد در مورد تغییر قوانین آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۳۵ نظرات خودروسازان را کسب و بررسی کند

اعلام آمادگی خودروسازان برای اجرای طرح کاهش آلایندگی

جان بوزلا، مدیر عامل بخش نوآوری خودرو به نمایندگی از شرکت های خودروسازی تویوتا، جنرال موتورز و فولکس واگن گفت: «برای اجرای موفقیت آمیز این تغییر عظیم و بی‌سابقه در صنعت و بازار خودرو، شرکت های تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز آمادگی لازم برای عملیاتی کردند پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا را دارند.»

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در حال حاضر تحقیقات خود را برای بررسی زیرساخت شارژ، زنجیره تامین، انعطاف پذیری شبکه، در دسترس بودن سوخت کم کربن و تامین مواد معدنی برای باتری را آغاز کرده است، نتیجه این تحقیقات در پایان سال میزان آمادگی صنعتی خودروسازان برای اجرای طرح کاهش آلایندگی ها را مشخص خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ بدون در نظر گرفتن ساختار صنعتی و اقتصادی خودروسازان برنامه تولید ۵۰ درصدی خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کرد، در این طرح خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید حذف شدند. گروه استلانتیس چهارمین خودروساز بزرگ دنیا، در این خصوص اعلام کرده است: «از اینکه هیچ یک از برنامه جایگزین با سیاست های قبلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تولید ۵۰ درصدی خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ مطابقت ندارد، متعجب هستیم.»

دولت بایدن ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی را پیشنهاد نمی کند، اما می خواهد در مورد تغییر قوانین آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۳۵ نظرات خودروسازان را کسب و بررسی کند. از سوی برخی از گروه های زیست محیطی از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا می خواهند که قوانین سختگیرانه تری را برای خودروهای سنگین به ویژه کامیون ها وضع کند.

برنامه کاهش ۹میلیارد تن از آلایندگی CO2|چالش های برقی سازی در آمریکا آغاز شد

مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا: این سیاست ها و استاندارد ها بسیار بلندپروازانه هستند

تدوین استاندارد مبتنی بر عملکرد

مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا امروز در یک نشست خبری با امتناع از تایید تعیین تاریخ پایان فروش خودروهای بنزینی گفت: «این سیاست ها و استاندارد ها بسیار بلندپروازانه هستند و با احساس فوریتی که جو بایدن و این دولت در برخورد با بحران آب و هوا دارند، برداشت اشتباه شده است.»

مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در خصوص استانداردهای جدید خودروهای بنزینی، اظهار داشت: «خودروهای جدید بنزینی استاندارد مبتنی بر عملکرد خواهند داشت.»

طبق پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که خودروسازان تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۰ درصد و تا سال ۲۰۳۲ حدود ۶۷ درصد محصولاتشان الکتریکی باشد. این در حالی است که سال میلادی گذشته در آمریکا خودروهای برقی سهم بازار ۵.۸ درصدی داشتند.

دن بکر، مدیر کمپین حمل و نقل ایمن آب و هوا در آمریکا با واکنش به پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در خصوص طرح کاهش آلایندگی، گفت: این پشنهاد سختگیرانه و غیرقابل اجرا است، خودروسازان فقط وعده تولید خودروهای برقی را می‌دهند، در حالی که عمدتاً همان خودروسازان محصولات بنزینی، گازسوز و دیزلی حتی با تکنولوژی قدیمی را به مشتریان تحویل می‌دهند.»

براساس پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده می شود که ۵۰ درصد وسایل نقلیه جدید مانند اتوبوس ها، کامیون ‌های حمل زباله و تراکتورها تا سال ۲۰۳۲ اکتریکی شوند که سهم آنها از کل خودروهای موجود، به ترتیب ۳۵ تا ۲۵ درصد خواهد بود. این موضوع می تواند تاثیر ۴۴ درصدی در کاهش آلایندگی ها در آمریکا داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha