۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
اعتبارات گردشگری برحسب توانمندی توزیع شود | جمعیت ملاک خوبی نیست
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

اعتبارات گردشگری برحسب توانمندی توزیع شود | جمعیت ملاک خوبی نیست

سمنان- جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه توسعه گردشگری با پیشرانی بخش خصوصی، کلید توسعه استان است، گفت: باید اعتبارات گردشگری بر حسب توانمند و نه جمعیت هر استان، توزیع شود.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت های برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: بسیاری کارخانجات معدنی استان توانسته‌اند واحدهای خود را تجهیز کنند تا آنجا که فرآوری محصولات در این شرکت‌ها نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: سیاست های کلی مصوب برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده و باید کار کارشناسی درباره آن صورت پذیرد تا بتوانیم در برنامه هفتم نقش و اثر پذیری استان سمنان را تبیین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه با توجه به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، می‌بایست داده و اطلاعات خود را منسجم کنیم و بدانیم خواسته‌های استان چیست، گفت: توانمندی‌های گردشگری استان سمنان می‌تواند پیشگام توسعه و رشد اقتصادی باشد لذا نیازمند این هستیم که اجماع و هماهنگی منسجم در زمینه توسعه گردشگری استان صورت گیرد.

جمعه‌ای با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های اقتصادی با محوریت گردشگری در اتاق بازرگانی سمنان می‌تواند تعامل لازم را با دیگر اتاق‌های سراسر کشور به همراه داشته باشد، ابراز کرد: کمیسیون گردشگری اتاق توانسته ارتباط موثر با اتاق‌های مشترک داشته و بسیاری از تورهای گردشگری را با هدف معرفی فرصت‌های استان به انجام برساند لذا باید این ظرفیت را با حضور سمن‌ها، تقویت کرد.

سیاست های کلی مصوب برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده و باید کار کارشناسی درباره آن صورت پذیرد

جمعه‌ای با بیان اینکه استان سمنان با تردد ۱۵ میلیونی و اثرهای تاریخی و گردشگری نیازمند مساعدت است، تاکید کرد: زمانی صنعت گردشگری رشد می‌یابد که خط کشی‌های بودجه با توجه به توانمندی‌های یک استان و نه جمعیت آن، اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه استان سمنان با گستره و ظرفیت های بسیاری که در بعد گردشگری دارد می تواند در سطح کشور مطرح شود، تاکید کرد: توزیع اعتبارات به صورت جمعیت، نگاه متوازن را برهم می‌زند لذا باید به وسعت و توانمندی‌ها نیز توجه داشت.

رئیس اتاق سمنان در پاسخ به سوالی درباره تامین زیرساخت‌های صنایع استان، بیان کرد: برای تولید و رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری باید زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی تامین شود همچنین سرمایه‌گذار نباید هیچ دغدغه‌ای در این حوزه داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha