۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

شرایط برای توسعه روابط تجاری استان هرمزگان با قزاقستان مهیاست

رئیس اتاق بندرعباس در دیدار با بریک سادیکوف، کنسول جدید قزاقستان در بندرعباس، ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان را موردعلاقه فعالان اقتصادی این کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به فراهم بودن شرایط برای گسترش روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان، گفت: بدون شک ظرفیت‌های استان هرمزگان برای فعالان اقتصادی در قزاقستان قابل‌توجه خواهد بود، ضمن اینکه ایران و قزاقستان ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری همه‌جانبه دارند و ما نیز بر استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری تأکید داریم.

محمدرضا صفا در نشست با بریک سادیکوف، کنسول جدید قزاقستان در بندرعباس، افزود: ظرفیت‌های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، بندری، کشاورزی، معدنی... می‌تواند فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با قزاقستان ایجاد کند.

صفا تصریح کرد: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر و با تولید انواع محصولات کشاورزی و آبزیان و محصولات باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد دارد و جذب سرمایه‌گذار خارجی از اولویت‌های ما در اتاق بندرعباس است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ادامه داد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات و همچنین بخش آبزیان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

صفا ابراز امیدواری کرد: فعالان اقتصادی قزاقستان بتوانند در بخش میوه و مرکبات و همچنین در بخش آبزیان از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده کنند.

وی افزود: ما برای گسترش مناسبات تجاری با قزاقستان هیچ محدودیتی نداریم و می‌توانیم به بهترین نحو ممکن پذیرای هیات‌های تجاری از کشور قزاقستان و اعزام هیات تجاری از استان هرمزگان به این کشور باشیم.

در این نشست، کنسول قزاقستان در بندرعباس نیز با تأکید بر اینکه ما به دنبال افزایش مناسبات تجاری با استان هرمزگان هستیم، گفت: ما به دنبال خواهرخواندگی هرمزگان با مانگستائو قزاقستان هستیم و بدون شک اتاق بندرعباس در این خصوص نقش مهم و کلیدی دارد.

بریک سادیکوف افزود: یکی از اهداف مهم دولت قزاقستان برای راه‌اندازی دفتر کنسولگری در بندرعباس افزایش و ایجاد روابط خواهرخواندگی با استان هرمزگان است و امید است امسال شاهد گسترش روابط تجاری با استان هرمزگان باشیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha