۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
بروکراسی اداری، اجازه استفاده از مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد
رئیس اتاق بجنورد:

بروکراسی اداری، اجازه استفاده از مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد

پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: در این استان ۷۴ مجوز بی‌نام برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری صادر شده؛ اما مشکلات و بروکراسی اداری، اجازه استفاده از مجوزها را به سرمایه‌گذار نمی‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: بر اساس آمار اداره کل امور اقتصادی و دارایی؛ تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است؛ اما مشکلات اداری و سیستم اشتباه بروکراسی اداری اجازه استفاده از این شرایط را به سرمایه‌گذار نمی‌دهد.

پورآبادی در نودمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار کرد: سرمایه‌گذار مجوز بی‌نام را ثبت‌نام و دریافت می‌کند ولی بعد از رسیدن به مرحله اجرا به سدی از قوانین مواجه می‌شود کار را مختل می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم روند سرمایه‌گذاری را در توسعه استان افزایش دهیم، باید قانون منعطف شود و از ظرفیت‌ها و دستورهای استانی برای تسهیل سرمایه‌گذاری استفاده کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی باید کالاهایی باکیفیت و خلاقانه تولید کنند.

وی بر اهمیت و جایگاه شورای گفت‌وگو در سطح ملی در حل مشکلات فعالان اقتصادی تأکید کرد و به ۱۲ مصوبه ملی و ۵۰ مصوبه استانی شورای گفت‌وگوی استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

پورآبادی نقش شورای گفت‌وگو را در بهبود فضای کسب‌وکار مؤثر دانست و اظهار کرد: شورای گفت‌وگو باهدف ارتقای فرهنگ اقتصادی، اخلاق کسب‌وکار و مهارت‌های شغلی فعالیت می‌کند که این مهم با حمایت‌های دولت میسر خواهد شد.

وی افزود: همچنین شورای گفت‌وگو به‌منظور تبادل‌نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب‌وکار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب به مراجع ذی‌ربط تشکیل شده است.

دبیر و سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی بر ضرورت استفاده از نظرات بخش خصوصی در برنامه‌های اقتصادی و تصمیم‌گیری مرتبط با محیط کسب‌وکار کشور تأکید کرد و خواستار شد: در این رابطه دستگاه‌های اجرایی از نظرات بخش خصوصی در برنامه‌های اقتصادی استفاده و بهره ببرند.

در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی باید کالاهایی باکیفیت و خلاقانه تولید کنند تا در بازار به‌خوبی رقابت کنند.

محمود قنبری نیز به شعار سال به‌عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید تولید ثروت و دانش کنند تا توانایی رقابت در بازار را داشته باشند و در این صورت است که تولید ناخالص داخلی استان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: تولیدات سنتی خراسان شمالی با مشکل فروش مواجه هستند و باید از این تجربه در جهت تولیدی خلاق و مبتکر استفاده کرد.

قنبری با بیان اینکه خراسان شمالی باید به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کند، گفت: باید زیرساخت‌های این حرکت عظیم در استان فراهم شود و تمامی مدیران در این راستا همفکری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: خراسان شمالی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تجربه موفقی را نداشته است و این شرکت‌ها نتوانسته‌اند در تولید دانش به‌خوبی فعالیت کنند و لازم است با رویکردی جدید وارد این حوزه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطالعات خود را برای زمینه‌سازی تحقق شعار سال آغاز کرده است و به‌زودی طرحی را در این زمینه تکمیل خواهد کرد تا بتوان به نتایج مناسبی رسید.

وی خاطرنشان کرد: تولید دانش، فلسفه وجودی شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهد که این دانش را باید وارد بازار کار و اشتغال‌زایی ایجاد کرد و در این صورت است که به اقتصادی پایدار دست می‌یابیم.

قنبری تحریم‌های ظالمانه را معضلی بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران خارجی دانست و گفت: انتقال پول توسط سرمایه‌گذاران به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد، ولی باید سیر قانونی نیز رعایت شود.

وی تصریح کرد: اراده و خواست مردم در حوزه پزشکی با تربیت پزشکان کارآزموده به‌خوبی مشهود است. ما زمانی کشور ما پزشکانی از کشورهای هند، پاکستان و آسیای شرقی وارد می‌کرد؛ اما اکنون در این حوزه خودکفا شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: بر اساس برآورد مدیرکل اقتصادی و دارایی خراسان شمالی، پزشکان زیادی از کشور افغانستان متقاضی فعالیت در این استان هستند ولی قوانین وزارت بهداشت و درمان این روند را کند می‌کند و اگر پزشکی خواهان فعالیت در این استان است باید سیر قانونی را طی کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha