سهمیه بیمه قالیبافان باید افزایش پیدا کند
رئیس اتاق بجنورد:

سهمیه بیمه قالیبافان باید افزایش پیدا کند

رئیس اتاق بجنورد کاهش سهمیه بیمه قالیبافان را یک مشکل جدی برای این حرفه دانسته و می‌گوید: خراسان شمالی در گذشته هفت هزار نفر بیمه شده قالیباف داشته که اکنون این عدد به دو هزار نفر رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی در سال جاری ۱۵ مصوبه ملی داشته که این موارد در اتاق ایران مطرح و پیگیری شده است، گفت: به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، همایشی با حضور مدیران دستگاه‌ها سال آینده برگزار خواهد شد تا در آن تمامی مشکلات بررسی شود.

سعید پورآبادی در آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰، کاهش سهمیه بیمه قالیبافان را یک مشکل برای این حرفه دانست و افزود: باید هویت خراسان شمالی حفظ شود و این مسئله با تقویت صنایع‌دستی که یکی از موارد آن قالیبافی است، میسر خواهد شد.

دبیر شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید سهمیه بیمه قالیبافان خراسان شمالی حفظ و در آینده افزایش یابد، اظهار کرد: خراسان شمالی در گذشته ۷ هزار نفر بیمه شده در این حرفه داشته که اکنون این عدد به ۲ هزار نفر رسیده است.

بانک‌ها یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در خراسان شمالی هستند
دادستان بجنورد با اشاره به کم‌کاری برخی بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات، گفت: اگر بانک‌ها طبق مصوبات عمل نکنند، متناسب با قانون مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

سید جواد ایلالی اظهار کرد: بانک‌ها یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در خراسان شمالی هستند.

وی افزود: برخی بانک‌های خصوصی در استان تابع مقررات نیستند لذا تخلفات آن‌ها حرکت و تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در استان را کاهش داده است.

وی اضافه کرد: بانک‌های خصوصی در گذشته اعلام می‌کردند که تابع قوانین بانک‌های دولتی نیستند اما طبق تصمیمات جدید نهادهای ذی‌ربط، بانک‌های خصوصی مانند بانک‌های دولتی مکلف به تبعیت از احکام قضائی و مصوبات هستند.

دادستان بجنورد تصریح کرد: درصورتی‌که بانک‌های خصوصی خلاف مصوبات عمل کنند طبق قانون مجازات اسلامی، توسط مدعی‌العموم مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

ایلالی متذکر شد: صراحتاً اعلام می‌کنیم بانک‌های خصوصی موظف به اجرای مصوبات دولت هست

فقط ۱۵ درصد منابع استانی خود را در استان هزینه می‌کنند
معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌های خصوصی خراسان شمالی حداکثر ۱۵ درصد منابع استانی خود را در استان هزینه می‌کنند، درحالی‌که باید این رقم ۵۰ درصد باشد.

محمود قنبری اظهار کرد: بانک‌های دولتی خراسان شمالی بیش از منابعشان تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث جریمه شدن آن‌ها توسط بانک مرکزی می‌شود لذا خواستار تغییر مقررات این حوزه هستیم.

وی افزود: برخلاف بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی به وظایف خود عمل نمی‌کنند زیرا حداکثر ۱۵ درصد منابع استانی خود را در استان هزینه می‌کنند.

قنبری گفت: اگر در سال آینده وضعیت همین‌گونه باشد از فعالیت آن‌ها در استان جلوگیری می‌کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: هرچند معتقدیم بانک‌های خصوصی می‌بایست تمام منابع خود را در استان هزینه کنند اما طبق مقررات باید ۵۰ درصد منابع را تسهیلات دهند که اکنون این رقم نیز اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: مسئله ثبت‌نام شرکت‌ها دچار فرآیند طولانی شده است که مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد.

قنبری گفت: گاهی یک واحد تولیدی که چند سال از تأسیس آن می‌گذرد و نامش برند شده، مجبور می‌شود نامش را تغییر دهد.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha