۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
ابلاغ دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی/فرش اصفهان مورد بی‌توجهی مسئولان بوده است
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان خبر داد؛

ابلاغ دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی/فرش اصفهان مورد بی‌توجهی مسئولان بوده است

اصفهان - گلشیرازی؛ دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان از تصویب دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالا در سال ۹۷ خبر داد.

مسعود گلشیرازی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به ضرورت گسترش روابط تجاری اصفهان با دیگر کشورها اظهار کرد: استان اصفهان دارای توانمندی‌های اقتصادی ویژه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس در سال‌های گذشته، مقدمات لازم برای ارتباط بیشتر با هیئت‌های تجاری اعزامی به کشورمان را با همکاری نهادهای مرتبط فراهم کردیم.

افتتاح دفتر پارلمان بخش خصوصی اصفهان در دمشق تا پایان سال
وی با اشاره به اینکه دفتر پارلمان بخش خصوصی اصفهان در دمشق تا پایان سال افتتاح می شود، افزود: راه اندازی ۱۱ میز ملی در حوزه صادرات با مبدأ اصفهان، تشکیل میزهای تجاری با کشورهای مختلف با هدف صادراتی، تهیه بیش از ۲۰۰ کلیپ از داستان‌های ناگفته اصفهان به زبان‌های مختلف از اقدامات مهم در زمینه توسعه روابط تجاری و معرفی ظرفیت های استان به کشورهای خارجی است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان تاکید کرد: شهرستانهای مختلف استان اصفهان در زمینه بافت فرش فعالیت دارند که هرکدام در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

حمایت از صنعت فرش اصفهان باید دغدغه مسئولان باشد
وی تاکید کرد: صادرات فرش دستباف در طول سالهای گذشته تا حدودی با معضل مواجه شده بود و با توجه به ورود کشورهای مختلف در زمینه تقلید از این صنعت ایرانی، تولیدکنندگان این هنر وصنعت مهم اصفهان نیز مشکلاتی روبرو شدند.

گلشیرازی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت فرش یکی از موتورهای محرکه مهم اشتغال درکشور است باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و حمایت لازم در این ارتباط انجام شود.

ابلاغ دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالا در سال ۹۷
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالا در سال ۹۷ با پیشنهاات پیگیری‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان ونماینده استان اصفهان اظهار کرد: برگزاری جلسات بخش خصوصی با دولت بسیار مهم است و در این زمینه نیازمند حمایت و توجه به پیشنهادات بخش خصوصی هستیم که بسیار راه گشا خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهانگفت: اگر زودتر از این در زمینه رفع تعهدات ارزی و ابلاغ دستورالعمل توجه کرده بودیم، با افت صادرات محصولاتی مانند فرش که هم از صنایع مطرح اصفهان در دنیا محسوب می شود و هم در تمامی استان دارای اشتغالزایی بالایی است روبرو نشده بودیم.

گلشیرازی تصریح کرد: باید غفلت گذشته در این زمینه را جبران کنیم و با تسهیل کار تولیدکنندگان و رفع موانع در این راستا گام برداریم که این امر با گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی و رفع تعارض دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها ممکن می شود.

به سرانجام رساندن ابرپروژه‌های زیرساختی حوزه گردشگری استان اصفهان
وی تاکید کرد: بخش خصوصی اصفهان برای به سرانجام رساندن ابرپروژه‌های زیرساختی حوزه گردشگری استان اصفهان می تواند یاری گر دولت باشد و توجه به این موضوع بسیار مهم است چراکه گردشگری یکی از نخستین ظرفیتهای مهم اقتصادی اصفهان است که با توجه به شرایط خاص کنونی باید بیش از گذشته در اولویت توجه مسئولان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha