۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد
S ۶۸۰ گارد تعریف جدید امنیت به سبک آلمانی

بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد

مرسدس بنز S۶۸۰ گارد مجهز به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل با ۶۰۴ اسب بخار قدرت، قیمتی معادل ۶۵۰ هزار دلار داشته که گران‌ترین خودرو ضد گلوله لوکس شناخته می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی گروه خودروسازی مرسدس بنز سدان لوکس ضد گلوله‌ای به نام S۶۸۰ گارد فورماتیک معرفی و رونمایی کرد. این محصول را می‌توان به عنوان  اس کلاس پر طرفدار دولتمردان و افراد مشهور معرفی کرد. گروه خودروسازی مرسدس بنز، تصمیم به ایجاد تغییرات گسترده برای اس کلاس محبوب خود گرفته که آن را به یک خودرو امن ضدگلوله تبدیل کند. نسخه جدید S کلاس گارد برپایه و پلتفرم کشیده S کلاس طراحی شده است. همچنین این سدان فول سایز لوکس دارای سطح حفاظت VPAM VR۱۰ مقاومت در برابر سلاح را دارا است. این بالاترین سطح از نظر حفاظت بالستیک برای یک وسیله نقلیه غیرنظامی به حساب می‌آید.

بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد

S کلاس گارد، سرنشینان در برابر اصابت گلوله توسط انواع سلاح‌های سبک در امان خواهند بود. یکی از موارد بسیار مهم در این سدان فول‌سایز لاکچری اشتوتگارتی طراحی شیشه‌های آن است

 به این معنی که در S کلاس گارد، سرنشینان در برابر اصابت گلوله توسط انواع سلاح‌های سبک در امان خواهند بود. یکی از موارد بسیار مهم در این سدان فول‌سایز لاکچری اشتوتگارتی طراحی شیشه‌های آن است. S کلاس گارد جدید، به شیشه‌های چندلایه و پنجره‌های پلی کربنات که حدود ۱۰ سانتی‌متر ضخامت دارد و در افزایش امنیت سرنشینان بسیار موثر است. همچنین S۶۸۰ گارد با لاستیک‌های سفارشی میشلن PAX که پس از پنچر شدن تا ۳۰ کیلومتر توانایی پیمایش مسیر را دارند، عرضه می‌شود. کمپانی مرسدس‌بنز برای این سدان فول سایز لوکس ضدگلوله خود از پیشرانه قدرتمند استفاده کرده است.

بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد

مرسدس‌بنز S۶۸۰ گارد یک پیشرانه شش لیتری ۱۲سیلندر با آرایش وی‌شکل دارد که ۶۰۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۸۳۰ نیوتون‌متر قدرت تولید کرده، این قدرت برای به حرکت در آوردن سدان ۴.۲ تنی مناسب و خوب است

برخلاف آنچه که رسانه‌های جهانی خبر داده‌ بودند که مرسدس‌بنز در نسل جدید S کلاس(W۲۲۳) استفاده نمی‌کند، اما این پیشرانه برای مشتریان این سدان فول سایز لاکچری قابل سفارش است. به عبارت دیگر مرسدس‌بنز S۶۸۰ گارد زیر کاپوت کشیده خود یک پیشرانه شش لیتری ۱۲سیلندر با آرایش وی‌شکل را جا داده است. مهندسان کمپانی مرسدس‌بنز با تغییراتی در بخش اتاق احتراق، بازطراحی توربوشارژرها و سیستم زمان‌بندی متغیرسوپاپ‌ها موتور قدرتمندی را برای این سدان به ارمغان آورده‌اند. در واقع سیستم بای‌توربو و پاشش سوخت مستقیم توانسته‌اند حداکثر قدرت این موتور را به ۶۰۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۸۳۰ نیوتون‌متر برسانند. این قدرت و گشتاور برای به حرکت در آوردن سدانی با وزن ۴.۲ تن مناسب و خوب است. اما به دلیل وزن زیاد، مهندسان شرکت مرسدس‌بنز یک محدود کننده سرعت الکتریکی را برای این خودرو تدارک دیده‌اند. با وجود این محدود کننده سرعت حداکثر سرعت این سدان به ۱۹۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

از مهم‌ترین تجهیزات می‌توان به سیستم اطفاء حریق و سیستم تهویه هوای تازه اضطراری برای مواقعی که سرنشینان در برابر دود یا گازهای مختلف به گردش هوای تازه در داخل کابین نیاز داشته باشند، قابل سفارش است، اشاره کرد

بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد

از سوی دیگر لیست بلند بالایی از امکانات و تجهیزات روز در اختیار سرنشینان S۶۸۰ گارد قرار می‌گیرد. اما از مهم‌ترین تجهیزات می‌توان به سیستم اطفاء حریق و سیستم تهویه هوای تازه اضطراری برای مواقعی که سرنشینان در برابر دود یا گازهای مختلف به گردش هوای تازه در داخل کابین نیاز داشته باشند، قابل سفارش است، اشاره کرد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آلمانی، تولید هر دستگاه از S۶۸۰گارد به ۵۱ روز زمان نیاز دارد و قیمت پایه آن از ۵۷۴هزار و ۴۰۰ یورو معادل ۶۵۰هزار دلار است. گفتنی است که مرسدس بنز با تولید این خودرو، محصولی با امنیت بسیار بالا را عرضه بازار کرده است.

بنز،خودرو ضد گلوله ۶۸۰ هزار دلاری خود را عرضه کرد

کد خبر: ۱۰۵٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha