۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
«پورشه ۹۱۱» GT۳ پر قدرت‌تر می‌شود
همچنان در سرعت

«پورشه ۹۱۱» GT۳ پر قدرت‌تر می‌شود

پورشه ۹۱۱ GT۳ با یک پیشرانه چهارلیتری تخت شش سیلندر با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتون‌متر، رقبا را علاوه بر پیست در خیابان‌ها به چالش دعوت می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش در خصوص رقابت مرسدس بنز و پورشه در پیست نوربرگ رینگ خبری را منتشر کردیم. خودروسازان در رقابت هستند که محصولاتی را تولید و عرضه کنند که در پیست مذکور توانایی رقابت با سایر برندها را داشته باشد.
شاید جالب باشد بدانید یکی از عوامل اقبال فروش محصولات اسپرت و سوپر اسپرت رقابت و تست در پیست نوربرگ رینگ است. شرکت خودروسازی پورشه محصولات متعددی با کلاس‌ها و بازارهای هدف خاصی را طراحی و تولید کرده که بتواند نیاز تمام مشتریان در بازار مرتفع کند. از خودروهای که در پیست مذکور به رقابت پرداختند، محصولاتی برای رقابت شهری نیز تولید شدند.
یکی از خودروهای اسطوره‌ ای که از اواسط دهه ۶۰ میلادی تا کنون روی خط تولید شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد، ۹۱۱ است که به عنوان نماد قدرت و عملکرد بالا شناخته می‌شود. توزیع مناسب وزن و ترکیب آن با پیشرانه قدرتمند ۹۱۱ را به یکی از بی‌بدیل‌ترین خودروهای اسپرت جهان بدل کرده است.

«پورشه ۹۱۱» GT۳ پر قدرت‌تر می‌شود

یکی از خودروهای اسطوره‌ ای که از اواسط دهه ۶۰ میلادی تا کنون روی خط تولید شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد، ۹۱۱ است که به عنوان نماد قدرت و عملکرد بالا شناخته می‌شود


۹۱۱ در نسل هشتم با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۹ به جهان معرفی شد. ۹۹۲ با زبان جدید طراحی پورشه مواجه شد و استایلی جذاب‌تر از نسل‌های قبل به خود گرفت.
این شرکت خودروساز آلمانی مدتی پیش مدل مسابقه‌ای یا همان ریس خیابانی این خودرو را با لقب GT۳ معرفی کرد. GT۳ با پیشرانه چهارلیتری تخت شش سیلندر با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتون‌متری برای وجد آوردن اسپرت دوستان در خیابان‌های شهر کافی است. اما پورشه در یک غافلگیری قابل توجه نسخه دیگر GT۳ با پسوند تورینگ را معرفی کرد. GT۳ تورینگ برای آن دسته از مشتریان پورشه به تولید رسیده که راحتی بالا را در کنار ویژگی‌های اسپرت این اسطوره تجربه می‌کنند. از نظر ظاهری تفاوت چندان زیادی با GT۳ ندارد.
حذف بال بزرگ روی در صندوق و جایگزینی آن با اسپویلر فعال یکی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری GT۳ تورینگ است. تغییرات محدود دیگری نیز در ظاهر این سوپراسپرت به چشم می‌آید که می‌توان به نوار کروم دور پنجره‌ها، لیپ سپر جلو هم‌رنگ بدنه و سراگزوزهای کروی شکل نقره‌ی رنگ و لوگوی زیبای GT۳ Touring در عقب اشاره کرد.

«پورشه ۹۱۱» GT۳ پر قدرت‌تر می‌شود

در نسخه GT۳ از یک موتور شش سیلندر چهارلیتری تخت تنفس طبیعی با حداکثر ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتون‌متر گشتاور استفاده شده است


کابین این نسخه نیز همانند سایر نسخه‌ها زیبا و منحصربه‌فرد است. با این تفاوت که طراحان پورشه در GT۳ تورینگ از چرم بیشتری استفاده کرده‌اند تا این سوپراسپرت اسطوره را به لوکس‌گرایی بیشتر متمایل کنند. همچنین برای مشتریان خاص پورشه امکان سفارش قطعات تزئینی کروم یا فیبرکربن نیز وجود دارد که می‌تواند جلوه خاص‌ترین به کابین این کوپه پرفورمنسی بخشد.
اما در بخش فنی تغییراتی به چشم نمی‌آید. زیرا همان موتور شش سیلندر چهارلیتری تخت تنفس طبیعی پورشه پیشرانه قدرتمند این کوپه با عملکرد بالا را تشکیل می‌دهد. در حقیقت این همان پیشرانه نصب شده در نسخه GT۳ است. این موتور در نسخه تورینگ حداکثر ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتون‌متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر مهندسان پورشه هیچ چیز کم نگذاشته‌اند تا مشتریان نسخه تورینگ هم همانند GT۳ از قدرت و گشتاور بالا و در نهایت شتاب هیجان انگیز بهره‌مند شوند.

«پورشه ۹۱۱» GT۳ پر قدرت‌تر می‌شود


 GT۳ تورینگ نیز دو گیربکس شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک PDK قابل سفارش و نصب است. برای آن دسته از مشتریان که خواهان رانندگی اسپرت هستند، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک PDK یکی از بهترین گزینه‌ها است. اما گیربکس شش سرعته دستی نیز هیجان خاص خود را برای راننده به ارمغان می‌آورد.
به این ترتیب GT۳ تورینگ در نسخه اتوماتیک وزنی برابر ۱۴۳۵ کیلوگرم دارد، این در حالی است که نسخه گیربکس دستی آن ۱۴۱۸ کیلوگرم وزن دارد. در تست‌های انجام شده GT۳ تورینگ با گیربکس دستی شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۳.۹ ثانیه طی می‌کند. همین شتاب را نسخه اتوماتیک در ۳.۲ ثانیه می‌پیماید. همچنین حداکثر سرعت رسمی برای نسخه دستی ۳۱۷ کیلومتربرساعت است و برای نسخه اتوماتیک حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت است. قابل ذکر هست که این خودروساز علاوه بر رقابت در پیست خودروسازان دیگر را با این خودرو در خیابان‌ها به چالش می‌کشد.

کد خبر: ۹۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha