۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
سمنان مجری مرحله اول طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی شد
مدیرکل امور مالیاتی سمنان:

سمنان مجری مرحله اول طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی شد

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی سمنان، با بیان اینکه این استان برای نخستین باز مجری مرحله اول طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی شد، گفت: این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس بی نیاز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه همزمان با ظهر پنج شنبه با بیان اینکه برای نخستین بار و به صورت آزمایشی و پایلوت سمنان مجری مرحله اول طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی شد، بیان کرد: هدف اصلی ابلاغ اوراق مالیاتی کاهش بروکراسی اداری و معطلی است.

وی جلوگیری از ترددهای غیرضروری را دیگر محور و هدف طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی دانست و تصریح کرد: تسریع درانجام امور مودیان و افزایش رضایتمندی از دیگر اهداف اجرای این طرح الکترونیکی است.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: در طرح ابلاغ الکترونیکی سامانه سنیم و سامانه‌های تک منبعی اشخاص حقیقی و حقوقی، میزبان مدارک و اوراق تشخیص و قطعی مودیان خواهد شد.

بی نیاز درباره سیستم کاری این نوع ابلاغ الکترونیکی توضیح داد: پس از اینکه اوراق تشخیصی به سامانه ارائه شد به طور خودکار در حساب کاربری متقاضیان یک نوع ابلاغ الکترونیکی بارگذاری می شود و بلافاصله پس از بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری برای افراد پیامک اطلاع‌رسانی نیز صادر می شود در نتیجه فرد از تمام اوراق مالیاتی خود مطلع و ان ها را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه در این سیستم دیگر نیازی به حضور در ادارات نیست، گفت: چنانچه مودی مالیاتی در طول دو هفته از تاریخ بارگذاری برگه ها در سامانه ابلاغ آن را مشاهده کند، به منزله ابلاغ برگه مالیاتی برای وی است یعنی در واقع  این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر وی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان در خاتمه گفت: متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، برای دریافت الکترونیکی اوراق مالیاتی باید فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی را در سامانه ثبت‌نام سازمان امور مالیاتی کشور تکمیل و ارسال کنند.

کد خبر: ۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha