۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مؤدیان سمنانی با پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خردادماه از بخشودگی ۸۰ درصدی بهره‌مند شوند
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مؤدیان سمنانی با پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خردادماه از بخشودگی ۸۰ درصدی بهره‌مند شوند

سمنان- بی‌نیاز، مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: مؤدیان با پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود از ابتدای بهمن‌ماه تا پایان خردادماه می‌توانند از بخشودگی ۸۰ درصدی بهره‌مند شوند.

عباس بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شرایط بخشودگی جرائم مالیاتی در استان سمنان اظهار داشت: مؤدیان با پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود از ابتدای بهمن‌ماه تا پایان خردادماه می‌توانند از بخشودگی ۸۰ درصدی بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی میزان بخشودگی برای مؤدیان این بخش تا ۹۰ درصد خواهد بود، تصریح کرد: اگر مؤدیان حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی خواهند شد.

سقف بخشودگی جرائم مالیاتی تا ۵۰ میلیارد ریال
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تأکید بر اینکه در صورت پرداخت مانده بدهی، به ازای هرماه دو درصد بخشودگی تا پایان سال کسر می‌شود، اضافه کرد: سقف بخشودگی جرائم قابل‌بخشش این دستورالعمل برای هر دوره یا سال، حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است.

بی‌نیاز بابیان اینکه بخشودگی مازاد بر این مبلغ با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود، خاطرنشان کرد: حمایت از مشاغل آسیب‌پذیر در جریان شیوع کرونا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این مشاغل آسیب‌پذیر تا پایان تیرماه، مردادماه و دو ماه پس از ابلاغ برگه می‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند، بیان کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، حمل‌ونقل عمومی مسافر از مهم‌ترین مشاغل آسیب‌دیده هستند.

کد خبر: ۲۴٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha