۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
استان سمنان نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه مالیاتی/ اجرای سیاست بینابین در وصول مالیات
معاون استاندار سمنان تاکید کرد:

استان سمنان نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه مالیاتی/ اجرای سیاست بینابین در وصول مالیات

سمنان- معاون سیاسی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مالیاتی استان گفت: اجرای سیاست بینابین در وصول مالیات از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیران ستادی و استانی سازمان امور مالیاتی به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه شرایط اقتصادی فعلی با ایجاد فشار برای وصول مالیات از واحدهای تولیدی ممکن است وضعیت تولید دچار تب‌وتاب شود و از سویی دیگر اگر این مقوله را رها کرده یا سهل گیری کنیم در تأمین هزینه‌های دولت دچار مشکل خواهیم شد، اظهار داشت: بنابراین باید سیاست بینابینی و تعادل را مدنظر قرار داده و به موضوع مهم فرهنگ‌سازی مالیاتی اهتمام بیشتری بورزیم.

وی با تأکید بر اینکه با گسترش این فرهنگ مردم پرداخت مالیات را بدهی خود به دولت و جامعه تلقی می‌کنند و نسبت به پرداخت آن اهتمام بیشتری می‌ورزند، تصریح کرد: اگر این فرهنگ در میان مردم نهادینه شود، قطعاً در وصول با اصول مالیات موفق عمل می‌شود.

اهمیت وصول مالیات در کشور
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه ارائه‌ی خدمات و تأمین هزینه‌های دولت، در همه جوامع ارتباط مستقیم با وصول مالیات دارد، افزود: اگر این امر محقق شود قطعاً شاهد ارائه‌ خدمات متنوع درزمینه های مختلف خواهیم بود.

خجسته پور بابیان اینکه تنگناها و مشکلات در شرایط تحریم و تهدید، بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: در شرایط فعلی هر چه میزان استخراج، فروش و بازگشت درآمد حاصل از نفت کاهش یابد، اهمیت وصول مالیات نیز به‌تبع آن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت در سال های گذشته‌ خاطرنشان کرد: این طرح اکنون بستر لازم برای کسب کارنامه قابل‌قبول کشور در مقابله با ویروس کرونا را فراهم ساخته است.

حمایت از واحدهای تولیدی در پرداخت مالیات
معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بخش وسیعی از این موفقیت به پرداخت مالیات و وصول درآمدها از این محل مربوط می‌شود، تصریح کرد: نتیجه‌ی اقدامات دولت در حوزه‌ی سلامت امروز مشخص و هویدا شده است و اگر مردم بدانند مالیات امروز آنان مستقیماً در سلامت، امنیت و رفاه آنان در آینده مؤثر است با رغبت بیشتر نسبت به پرداخت مالیات اقدام خواهند کرد.

خجسته پور بابیان اینکه استانداری سمنان برای پرداخت مالیات و فرهنگ‌سازی در این عرصه همواره در تلاش است، گفت: این استان دارای مردمی متدین و قانون‌مدار است و چالش مای موجود برای مبارزه با فرار مالیاتی در این منطقه کمرنگ‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه همه‌ی ما وظیفه‌داریم که موضوعات مالیاتی را به‌صورت شفاف برای مردم تشریح کنیم، یادآور شد: حمایت از واحدهای تولیدی برای پرداخت مالیات همواره مورد تأکید استاندار سمنان است.

کد خبر: ۲۵٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha