۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
درخواست فولکس واگن برای تغییر حکم دادگاه عالی آمریکا

درخواست فولکس واگن برای تغییر حکم دادگاه عالی آمریکا

گروه خودروسازی فولکس واگن، درخواست لغو حکم دادگاه ایالتی آمریکا مبنی بر انتشار بیش از حد گازهای آلاینده را اعلام کرده است که احتمال جریمه روزانه ۳۰.۶ میلیون دلار ناشی از انتشار بیش از حد آلایندگی برای این خودروساز وجود دارد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز جهان، روز گذشته از دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا در خواست لغو حکم دادگاه بدوی را داشت. به گفته این خودروساز آلمان و آمریکا می‌توانند در صورت افزایش انتشار گازهای آلاینده دیزلی، مجازات مالی را دنبال کنند.

بخش آمریکایی فولکس واگن درخواستی مبنی بر تجدید نظر در مورد به روز رسانی ایجاد شده برای آلاینده‌ها داشته تا فروش خودروهای دیزلی با مشکل مواجه نشود.

این خودروساز آلمانی در ادامه بیان کرد: این تصمیم می‌تواند سبب ایجاد مشکل در بزرگترین صنعت آمریکا یعنی حمل و نقل شده و برای تولیدکننده، فروشنده، مصرف کننده و محیط زیست ضررهای متعددی را ایجاد کند.

دادگاه عالی اوهایو طرح دعوی ایالتی علیه فولکس واگن مبنی بر انتشار بیش از حد مجاز ۱۴ هزار خودرو ثبت کرده است. بنابه گفته این خودروساز، اوراق و مستندات در خصوص این موضوع به دادگاه عرضه شده است. اگر دادگاه این ادعا را ثبت کند، روزانه ۳۵۰ میلیون دلار جریمه که معادل ۱۲۷ میلیارد دلار در سال هست در انتظار این خودروساز آلمانی است.

اوهایو اعلام کرد که فولکس واگن پس از فروش خودروها فراخوان فریبنده برای تلاش کاهش آلاینده می‌دهد، اما دادگاه تلاش دارد این خودروساز را مسئول اصلاح تمام خودروها قرار دهد.

در شهریور سال جاری، آژانس حفاظت از محیط زیست برای حل ادعاهای مربوط به تقلب در انتشار گازهای آلایندهد دایملر آن را با توافق دو طرفه ۱.۵ میلیارد دلار جریمه کرد.

فولکس واگن خاطر نشان کرد که علاوه بر این خودروساز، احتمالا دادگاه ایالتی به خودروساز جدید یعنی استالنتیس و محصولاتی که پیش از این ادغام تشکیل شده بود، دادخواست تنظیم کند.

دادگاه تجدید نظر فولکس واگن را ۲۰ میلیارد دلار به دلیل رسوایی انتشار گازهای آلاینده جریمه کرد بود. این خودروساز نیز نسبت به تسویه آن اقدام اما دادگاه ایالتی آن را مصون نگذاشت.

قاضی ایالتی، چارلز بریز در سال ۲۰۱۸ به نفع فولکس واگن رای داده بود، افزود، این خودروساز ممکن هست به جریمه روزانه ۳۰.۶ میلیون دلار در روز معادل ۱۱.۲ میلیارد دلار در سال برای جریمه برسد.

کد خبر: ۷۰٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha