۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کمبود تراشه‌های الکترونیکی تولید «دایملر» را کاهش داد

کمبود تراشه‌های الکترونیکی تولید «دایملر» را کاهش داد

بعد از شرکت فولکس واگن، خودروسازی دایملر نیز در نبود تراشه‌های الکترونیکی مجبور به کاهش تیراژ تولید شد.

بازار؛ گروه خودرو: روزنامه هندلزبلات روز پنجشنبه با استناد به منابع ناشناس شرکت اعلام کرد: شرکت خودروسازی دایملر برنامه کاهش تولید و ساعات کار را در کارخانه دوم خود آغاز خواهد کرد. این برنامه ریزی نیز در راستای افزایش مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه نیمه هادی است.

گفتنی است در حال حاضر تمام خودروسازان و سازندگان قطعات الکترونیکی با کمبود تراشه روبرو هستند زیرا کاهش تقاضای مصرف کننده از کسادی ناشی از بیماری ویروسی کرونا که منجر به تأخیر در تولید شد، برگشته است.

در حال حاضر تمام خودروسازان و سازندگان قطعات الکترونیکی با کمبود تراشه روبرو هستند زیرا کاهش تقاضای مصرف کننده از کسادی ناشی از بیماری ویروسی کرونا که منجر به تأخیر در تولید شد، برگشته است

همچنین این روزنامه گزارش داد: سازنده مرسدس تولید خود را در برمن (شهری در آلمان) کاهش خواهد داد؛ البته این کاهش تولید به احتمال زیاد با تعطیلی چند روزه برای اوایل فوریه همراه است.

شایان ذکر است که تاکنون هیچ کدام از مدیران شرکت خودروسازی دایملر اظهار نظری در خصوص اخبار منتشره نداشته اند و به نظر می رسد این سکوت ناشی از تایید خبرهای منتشر شده باشد.   

تنها اطلاعیه که شرکت خودروسازی دایملر طی روزهای گذشته اعلام کرده مربوط به این است که ساعت کاری در کارخانه صرف تولید خودروهای جمع و جور خواهد شد.

همانطور که اشاره شد شرکت رقیب این خودروسازی یعنی، فولکس واگن نیز هفته گذشته اعلام به دلیل کمبود قطعات نیمه هادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، تولید خودرو در کارخانه اصلی خود در شمال آلمان را کاهش خواهد داد.

همانطور که اشاره شد شرکت رقیب این خودروسازی یعنی، فولکس واگن نیز هفته گذشته اعلام به دلیل کمبود قطعات نیمه هادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، تولید خودرو در کارخانه اصلی خود در شمال آلمان را کاهش خواهد داد

در این راستا، شرکت خودروسازی آئودی که زیر نظر فولکس واگن فعالیت دارد نیز اعلام کرد که ساعت کار حدود ۱۰ هزار کارمند در کارخانه های نکارسولم و اینگولشتات خود را کاهش می دهد. از همین رو تولید از شروع هفته جاری تا پایان ژانویه تا حدی متوقف می شود.

گفتنی است گروه خودروسازی فولکس واگن روز پنجشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل کمبود مواد اولیه و قطعات نیمه هادی مجبور به کاهش تیراژ تولید خودرو در کارخانه اصلی خود در شمال آلمان است.

همچنین این گروه خودروسازی در بیانیه ای اطلاع داده که کارکنان تولید کننده مدل های تیگوان، توران و صندلی تاراکو در سایت وولفسبورگ ساعات کمتری کار خواهند کرد. لازم به ذکر است که چندی قبل تولید پرفروش ترین مدل گلف تحت تأثیر همین کمبودها قرار گرفته بود و حالا این کمبودها گریبان دیگر محصولات این شرکت را خواهد گرفت.

در این راستا این نکته حائز اهمیت است که خودروسازان و سازندگان قطعات الکترونیکی در سال جاری با کمبود جهانی تراشه روبرو هستند زیرا تقاضای مصرف کننده از کسادی ناشی از بیماری ویروس کرونا که منجر به تأخیر در تولید شده، برگشته است.

کد خبر: ۶۷٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha