۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
اجرای ۵۲ طرح اقتصادی در لرستان/ فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد
معاون استاندار لرستان:

اجرای ۵۲ طرح اقتصادی در لرستان/ فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد

لرستان- معاون استاندار لرستان با اشاره به اجرای ۵۲ طرح اقتصادی در استان گفت: فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، اسد عبداللهی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته اقتصادی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به میزان صادرات استان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب استان توسعه صادرات بخش کشاورزی است، افزود: حدود ۱۱ درصد از محصولات صادراتی استان به بخش کشاورزی مربوط می‌شود که باید این ظرفیت افزایش یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ کالا را به هشت کشور دنیا صادر می‌کنیم که افزایش تنوع کالا و تعداد کشورهای مقصد مدنظر است.

وی بیان کرد: بخشی از کالاهای تولیدی استان از طریق گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود که لازم است صادرات از طریق گمرک استان انجام شود چرا که این اقدام سبب تقویت گمرک لرستان شده و آمار و ارقام تطبیقی استان‌ها در زمینه صادرات واقعی‌تر می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: ۵۲ طرح اقتصادی در قالب جهش تولید در سال ۹۹ در استان پیش‌بینی شده است، این واحدهای اقتصادی در حوزه جهش تولید و توسط بخش خصوصی و دولتی حمایت می‌شود که تعدادی افتتاح شده و یا در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه نیروگاه خرم‌آباد گفت: فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: همچنین پالایشگاه پلدختر که یکی از پروژه‌های جهش تولید بوده توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان انجام و فاز نخست آن بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پتروشیمی خرم‌آباد آماده افتتاح است افزود: واحد عظیم خودرو بروجرد نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر: ۲۹٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha