۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
بازار یزد زیر ذره بین بازرسان اصناف
رئیس اتاق اصناف مرکز یزد خبر داد؛

بازار یزد زیر ذره بین بازرسان اصناف

یزد- آسایش، رئیس اتاق اصناف مرکز یزد گفت: طرح نظارت و بازرسی بازار عید و ماه مبارک رمضان هم زمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود و تا ۲۴ فروردین ادامه دارد.

علیرضا آسایش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تشدید نظارت ها بر بازار عرضه با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و در آستانه سال نو، اظهار کرد: طرح نظارت و بازرسی کل واحدهای صنفی همزمان با سراسر کشور از ۲۰ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ فروردین سال آینده ادامه دارد و شهروندان می توانند موارد تخلف را با تماس با شماره ۳۶۲۹۱۷۱۹ واحد بازرسی اتاق اصناف اعلام کنند.

وی با بیان اینکه این نظارتها بیشتر شامل صنوفی می شود که بیشترین مصرف را در این مناسبت ها دارند. افزود: بیشتر نظارت ها بر میوه، شیرینی، آجیل، کیف و کفش و پوشاک، حبوبات است که اصناف در صورتی که نرخنامه صنفی و قیمت کالا را درج نکرده باشند متخلف بوده و جریمه می شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد تاکید کرد: در این بازرسی ها اصناف فاقد پروانه کسب، شناسایی و جریمه می شوند و سایر قوانین عرضه کالا از جمله صدور صورت حساب و ارائه فاکتور خرید هم رصد می شود که بازرسان و ناظران اداره کل تعزیرات حکومتی و کارشناسان اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف یزد به آن توجه می کنند.

وی از جمع بندی آمار تخلفات در پایان اجرای طرح و ارائه آمار کلی خبر داد و گفت: تا کنون تخلفات در حوزه های مواد خوراکی و پوشاک بیشترین تخلفات ثبت شده از بازار عرضه در شهر یزد است.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha