۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
عدم تدوین استاندارد خودروهای برقی| مشوق دولت منجربه شکست خودروهای برقی می شود
بازار از همایش خدمات خودروهای برقی گزارش می دهد:

عدم تدوین استاندارد خودروهای برقی| مشوق دولت منجربه شکست خودروهای برقی می شود

پناهی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو گفت: متاسفانه تاکنون وزارت صمت یا سازمان ملی استاندارد نسبت به تدوین استانداردهای مورد نیاز برای خودروهای برقی فعالیتی انجام ندادند.

امید محمدی؛ بازار: صبح امروز همایشی تحت عنوان خدمات پس از فروش خودروهای برقی به میزبانی گروه بهمن در بهمن موتور با حضور خودروسازان و شبکه های خدمات پس از فروش مانند: ایساکو، سایپا، مدیران خودرو، مایان، انجمن خدمات پس از فروش، بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن و اصحاب رسانه برگزار شد. هدف اصلی این همایش آماده سازی خدمات پس از فروش خودروسازان جهت عرضه خدمات نگهداری آماده شوند، در ادامه نگاهی کوتاه به این نشست خواهیم داشت:

اهمیت خدمات پس از فروش در توسعه خودروهای برقی

سخنران نخست این همایش مهدی حاجی باقری معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن بود که با اشاره به بحث برنامه برقی سازی اشاره داشت: باتوجه به واردات و تولید خودروهای برقی یکی از الزامات مهم در توسعه این محصولات ارائه خدمات پس از فروش مناسب است، بنابراین با تعامل انجمن خدمات پس از فروش نشست های جهت تدوین یک برنامه راهبردی برای ارائه خدمات پس از فروش در شرکت های خودروساز اتخاذ شود.

حاجی باقری با اشاره به عرضه قابل توجه خودروهای الکتریکی در سال آینده و رشد سهم این محصولات در بازار کشور بیان کرد: ارائه خدمات پس از فروش مناسب نه تنها سبب اعتماد مشتریان برای خرید محصولات الکتریکی و هیبریدی می شود بلکه فرصت رشد آن ها را در بازار رقابتی کشور فراهم می کند.

عباس علی غیاثی دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو به عنوان سخنران دوم با اشاره کوتاه به وضعیت ارائه خدمات پس از فروش خودروها، اظهار داشت: حدود یک ماه پیش نشستی در خصوص ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای برقی برگزار و امروز دومین نشست برای بررسی راهبرد برگزار شده است. امیدوارم سال آینده برنامه ارائه خدمت به خودروهای برقی کامل و تعیین شود.

عدم تدوین استاندارد خودروهای برقی| مشوق دولت منجربه شکست خودروهای برقی می شود

پیش نویس ارائه خدمات به خودروهای برقی انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو به وزارت صمت و شرکت ISQI ارسال می شود

عدم تدوین استاندارد خودروهای برقی

بهزاد پناهی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو به عنوان سخنران سوم همایش مذکور با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران در بحث خودروهای برقی تازه کار است، گفت: چهار روند فناورانه صنعت خودرو را هدایت می کنند که شامل؛ خودرو برقی، خودرو متصل، خودرو خودران و اشتراک سفر است، این فناوری ها به یک دیگر اثر متقابل داشته و خودروسازان را هدایت می کند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به تدوین پیش نویس ارائه خدمات به خودروهای برقی، بیان کرد: متاسفانه تاکنون وزارت صمت یا سازمان ملی استاندارد نسبت به تدوین استانداردهای مورد نیاز برای خودروهای برقی فعالیتی انجام ندادند. بنابراین پیش نویس ارائه خدمات به خودروهای برقی این انجمن به وزارت صمت و شرکت ISQI ارسال می شود.

راساس اعلام آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو برقی در دنیا فروخته شده است، مجمع اقتصادی بین الملل دغدغه زیست محیطی و نوآوری در تولید برق دارد

تولید برق دغدغه مجمع بین المللی اقتصاد

حسین سیروسی از واحد آموزش گروه بهمن به عنوان سخنران چهارم در خصوص توسعه خودروهای برقی در بازار خاورمیانه گفت: کشور هند با دو خودروساز ماهیندرا و تاتا موتور، ترکیه با خودرو توگ و عربستان سعودی با برند لوسید پیشتازان برقی سازی به حساب می آیند. نکته قابل توجه اینجاست که ترکیه برای حمایت از خودرو برقی توگ تعرفه بسیار بالای برای واردات هر محصول برقی به کشورش وضع کرده است.

سیروسی با بیان اینکه روند فروش خودروهای الکتریکی در دنیا روبه رشد است، اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱ حدود سه میلیون دستگاه خودرو برقی به فروش رسیده بود، اما براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو برقی در دنیا فروخته شده است. در اروپا بیشترین فروش خودروهای برقی مربوط به کشور نروژ است، در بازار این قاره حدود ۶.۲ میلیون دستگاه خودرو در سال میلادری گذشته به فروش رسیده است.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص برندهای پر فروش خودروهای برقی در دنیا، بیان کرد: محصولات برند تسلا و بی وای دی جزو ۱۰ خودرو پر فروش دنیا محسوب می شوند، مجمع اقتصادی بین الملل دغدغه زیست محیطی و نوآوری در تولید برق دارد. مشوق های دولتی برای توسعه خودروهای برقی در تمام دنیا نتجیه عکس داشته و خودروسازان باید خودشان اقدام به توسعه کنند.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha