۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
تولیدات صادرات محور در دستور کار است
معاون استاندار لرستان:

تولیدات صادرات محور در دستور کار است

لرستان - معاون استاندار لرستان گفت: به دنبال راهکارهایی برای افزایش صادرات محصولات تولیدی در داخل و به نام لرستان هستیم و گمرک استان نقش بسزایی در امر صادرات محصولات به نام لرستان دارد.

به گزارش بازار، اسد عبداللهی ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم، بیماری کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد، تغییرات مثبتی در استان داشته ایم و ساختار استان آماده گرایش به تولیدات صادرات محور است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی لرستان در سال گذشته با رشد همراه بود به طوری که از ۳۵ بازار هدف خارجی به رقم ۴۶ کشور رسیده ایم، افزود: واردات استان بیشتر در زمینه مواد اولیه، ماشین آلات و ادوات مربوط به آنها بوده است و صادرات غیرنفتی در حوزه های صنعتی، پتروشیمی و تولیدات کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه با توجه به مرغوبیت بالای محصولات کشاورزی توجه به این حوزه بیشتر ضرورت دارد، عنوان کرد: برندسازی و بسته بندی کالاهای تولیدی از نکات مهم در صادرات است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال راهکارهایی برای افزایش صادرات محصولات تولیدی در داخل و به نام لرستان هستیم، گفت: گمرک استان نقش بسزایی در امر صادرات محصولات به نام لرستان را دارد.

عبداللهی با اشاره به صادرات تولیداتی مانند فرش و سایر برندهای تولید داخل در گمرک لرستان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از این پس کالاهای تولید داخل استان صرفاً از طریق گمرک لرستان صادر خواهند شد.

کد خبر: ۲۱٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha