۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
پورشه کانسپت جدیدی معرفی کرد|خط مشی طراحی آلمانی ها بهبود آیرودینامیک
بازار گزارش می دهد

پورشه کانسپت جدیدی معرفی کرد|خط مشی طراحی آلمانی ها بهبود آیرودینامیک

شرکت خودروسازی پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی تاسیس این خودروساز از کانسپت جدیدی به نام ویژن ۳۵۷ که مجهز به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر با قدرت ۴۹۳ اسب بخار است، رونمایی کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی پورشه به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه فولکس واگن در سال میلادی جاری هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. این خودروساز آلمانی قصد دارد در این جشن به معرفی و عرضه کانپست جدیدی بپردازد. این کانسپت طراحی شده از نخستین محصول پورشه در سال ۱۹۴۸است که با تغییرات فراوان به عنوان «ویژن ۳۵۷» طراحی شده، معرفی خواهد کرد. تیم مهندسی و طراحی پورشه کد ۳۵۷ را به عنوان نماد عصر مدرن فعلی برای این خودرو انتخاب کردند.

پورشه کانسپت جدیدی معرفی کرد|خط مشی طراحی آلمانی ها بهبود آیرودینامیک

در طراحی این خودرو کانسپت سعی شده ترکیبی از محصولات گذشته، حال حاضر و آینده استفاده شود. ۳۵۷ به عنوان یک خودرو کانسپت دارای تناسبات نسخه تولید انبوه است

طراحی ویژن ۳۵۷ از کجا آغاز شد؟

مایکل مائر، معاون استایل و عضو تیم طراحی شرکت خودروسازی پورشه در خصوص ساخت محصول ۳۵۷ گفت: «در طراحی این خودرو کانسپت سعی شده ترکیبی از محصولات گذشته، حال حاضر و آینده استفاده شود. ۳۵۷ به عنوان یک خودرو کانسپت دارای تناسبات نسخه تولید انبوه است، تلاش اصلی در ساخت این محصول دقت به جزئیات ظاهری جهت نمایش توانمندی پورشه از گذشته تا آینده است. شاید بتوان این خودرو را به عنوان مشی خطی برای محصولات آینده معرفی کرد.»

براساس آنچه که از تصاویر این خودرو می توان درک کرد، در این محصول کانسپت خبری از دستگیرهای در نیست. طراحان پورشه دستگیره های در را در شیشه های سمت عقب خودرو مخفی کردند. این محصول مانند سایر خودروهای جدید امروزی به جای آینه، مجهز به دوربین است. سنت شکنی با فناوری روز نشان از پیشرفت پورشه در سال های آتی دارد. در کانسپت پورشه چراغ های در جلو و عقب خودرو برخلاف سایر خودروها المانی جداگانه از بدنه خودرو نیست. بلکه این محصول در بدنه خودرو بخشی از ساختار پنل های بدنه است. رنگ بدنه این خودرو براق و شفاف انتخاب شده است. جلوپنجره این محصول نیز در پایین ترین قسمت بدنه قرار گرفته است.

پورشه کانسپت جدیدی معرفی کرد|خط مشی طراحی آلمانی ها بهبود آیرودینامیک

تغییرات به سبک پورشه

اوایل سال گذشته میلادی پورشه محصول کانسپتی به نام ۳۵۶ معرفی کرد، در کانسپت جدید این خودروساز آلمانی یعنی ۳۵۷ از طراحی های آن محصول استفاده شده است. در کانسپت ۳۵۶ شیشه های جلو به وسیله ستون ها محافظت می شد. اما در محصول کانسپت فعلی، ستون های جلو خودرو زیر شیشه مخفی شده است. در حقیقت می توان گفت شیشه جلو محصول مفهمومی پورشه برگرفته شده از کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت الهام طراحی گرفته است. برای زیباتر شدن این خودرو، از لاسیتک های منیزیمی ۲۰ اینچی با کلاهک های فیبر کربنی که ضریب آیرودینامیک را افزایش می دهند، استفاده شده است.

آیرودینامیک بهبود می یابد

شرکت خودروسازی پورشه برای نشان دادن قدرت طراحی خود، در محصول کانسپت ویژه ۳۵۷ از رنگ خاکستری یخی و خطوط رنگی آبی و قرمز استفاده کرده است. نوع رنگ سپر جلو این خودرو از گریولا گری متالیک بوده که برای پوش آیرودینامیکی بهتر استفاده شده است. عدد ۷۵ به صورت رنگی در بدنه این خودرو نقش بسته است که نشان از جشن ۷۵ سالگی پورشه دارد. در سپر، گلگیرها و بدنه خودرو شاهد ورودی های هوا در کنار «ایرفلش» مسیرهای باد هستیم که بیانگر بهبود چسبندگی و پایداری خودرو است. پورشه سعی کرده است که در کانسپت ۳۵۷ به جزییات نهایت دقت را داشته باشد، در این خودرو از لوله های اگزوز تیتانیومی به رنگ آبی با سطح داخلی سرامیکی استفاده شده است. این مورد نشان از آن دارد که دودهای خروجی از موتور با سرعت بالاتری خارج می شوند.

پورشه کانسپت جدیدی معرفی کرد|خط مشی طراحی آلمانی ها بهبود آیرودینامیک

ویژن ۳۵۷ مجهز به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر با قدرت ۴۹۳ اسب بخاری است

قوای فنی قوی ۳۵۷

ویژن ۳۵۷ با هدف جشن هفتادوپنجمین سالگرد پورشه طراحی و تولید شده است، این خودرو مانند برخی از محصولات شرکت پورشه مجهز به پیشرانه در محور عقب است. این خودروساز آلمانی از یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر با قدرت ۴۹۳ اسب بخار البته تنفس طبیعی برای این محصول مفهومی استفاده کرده است. این موتور را می توان در پورشه ۷۱۸ کیمن جی تی۴ آرس نیز مشاهده کرد. البته پورشه برای نصب این خودرو از لوله هاز اگزوز تعبیه شده در وسط بدنه بهره برده است که می تواند قدرت و تعادل حرارتی مناسبی را فراهم سازد. به لطف بهبود آیرودینامیک این خودرو، مصرف سوخت در این نسخه کانسپت به شدت کاهش یافته است.

شرکت خودروسازی پورشه به مناسبت جشن ۷۵ سالگی خود از فردا تا اواسط ماه فوریه سال میلادی جاری نمایشگاهی در درایو فروم گروه فولکس واگن برگزار می کند، بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و فرصتی مناسب برای علاقمندان به خودرو است که می توانند از این رویداد بین المللی جهت بررسی از کانسپت جدید این خودروساز آلمانی استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha