۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
بازشدن دروازه صادرات به هند| بازار کیوی مازندران رونق می‌گیرد
در گفتگو با بازار؛

بازشدن دروازه صادرات به هند| بازار کیوی مازندران رونق می‌گیرد

ساری- قلی زاده، صادرکننده و مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر مازندران با اشاره به تولید بالای محصول کیوی در استان گفت: بازشدن دروازه صادرات به هند بازار کیوی استان را رونق می‌دهد.

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار شناسنامه‌دار شدن صادرکنندگان را از جمله نیازها برشمرد و گفت: وقتی تولیدات شناسنامه دار شوند و اما صادرکننده فاقد آن باشد این زنجیره کامل نخواهد شد.

وی با اشاره به زیرساخت های موجود در استان مازندران و تفاهمنامه با کشورهای مختلف اظهار داشت: طی دو هفته گذشته با کشورهای هند و روسیه قرارداد بستیم و رفع تعهدات ارزی برای محصولات کشاورزی و مرکبات از ضرورت ها محسوب می شود.

وی به خرید کیوی و مرکبات از باغداران اشاره کرد و گفت: برای ورود به بازار هند به صورت مستقیم با تاجران قرارداد بسته ایم و با توجه به قیمت خوب کیوی در هند، ورود به بازار این کشور ضروری است.

قلی زاده با بیان این که استانداردهای لازم برای صادرات کیوی مازندران به هند وجود دارد، گفت: هیئت هندی در بازدید از باغات استان، استانداردهای تولید و فنی کیوی را تائید کرده است و بازشدن دروازه صادرات به هند بسیاری از مشکلات را حل می کند.

این صادرکننده، عراق را از جمله مقصدهای اصلی تجار و بازرگانان برای صادرات مرکبات ذکر کرد و گفت: ارائه مشوق های صادراتی برای تجار و ورود به بازار عراق انگیزه تجار را افزایش می دهد.

وی با بیان این که گلخانه ها زیرنظر باغبانی است خواستار محسوب شدن و قرارگرفتن آن در رسته محصولات گلخانه ای شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha