۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
«پورسنگو» نخستین اس یو وی فراری در راه خیابان ها
با مخالفت مدیرعامل تولید شد

«پورسنگو» نخستین اس یو وی فراری در راه خیابان ها

به تازگی تصاویری از شرکت خودروسازی فراری در خصوص تولید نخستین محصول اس یو وی خود یعنی «پورسنگو» منتشر و آنطور که شنیده شده این خودرو با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر راهی خیابان ها خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان ایتالیایی همواره به دلیل طراحی و تولید محصولات سوپر اسپرت در بازارهای جهانی زبان زد هستند، هرچقدر ایتالیایی ها در مقابل تولید کراس اوور و اس یو وی مقاومت کردند، درخواست مشتریان منجربه سنت شکنی و تولید خودروهای کراس اوور شد.

در اواسط سال ۲۰۱۸ رندر دیجیتالی از محصولی به نام پورسنگو توسط شرکت خودروسازی فراری منتشر شد، در آن زمان مدیرعامل وقت «فراری» نسبت به تولید پورسنگو مخالفت های شدیدی داشت. شرکت خودروسازی فراری آن موقع معتقد بود که سوپراسپرت ساز ایتالیایی که محصولات کوپه تولید می کند، با ورود به کلاس کراس اوور و اس یو وی در بازار با شکست مواجه می شود.

در سال ۲۰۲۰ با شروع فعالیت استلانتیس، نظر فراری نسبت به تولید پورسنگو تغییر کرد و زمزمه های از سر گیری این پروژه شنیده شد. اکنون در شب گذشته، شرکت خودروسازی فراری از محصول جدید خود یعنی «پورسنگو» پس از چهار سال حاشیه، رونمایی کرد. شرکت خودروسازی فراری در نظر دارد اولین اس یو وی کراس کوپه خود یعنی پورسنگو را با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل تا شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه کند.

شرکت خودروسازی فراری اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۳ از هر پنج محصول فروخته شده توسط این خودروساز یک دستگاه آن «اس یو وی کراس اوور» خواهد بود

هرچند که تاکنون اطلاعات دقیقی از نحوه تولید و عرضه این خودرو به بازار منتشر نشده است، اما شنیده های غیررسمی حاکی از آن است که پورسنگو سهم تولید ۲۰ درصدی سالانه این خودروساز ایتالیایی را به خود اختصاص خواهد داد. شرکت خودروسازی فراری اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۳ از هر پنج محصول فروخته شده توسط این خودروساز یک دستگاه آن «اس یو وی کراس اوور» خواهد بود.

اتوجه به اینکه خودروهای کراس اوور معمولا پر استهلاک هستند، تیم مهندسی فراری در نظر دارد تا برای پورسنگو یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی را نصب کند

باتوجه به اینکه خودروهای کراس اوور معمولا پر استهلاک هستند، تیم مهندسی فراری در نظر دارد تا برای پورسنگو یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی را نصب کند. این پیشرانه با تمام قوانین سختگیرانه آلایندگی زیست محیطی تطابق داشته و می تواند تا ۲۰۳۵ برای این شرکت کار کند.

باتوجه به اینکه شرکت خودروسازی فراری اعلام کرده بود؛ ۲۰ درصد کل فروش محصولات خود را به خودروهای کراس اوور اختصاص می دهد، خودروهای سوپر اسپرت و هایپر کار خود را در سبد محصولات محدودتر خواهد کرد.

گفتنی است که تا سال ۲۰۲۶ حدود ۶۰ درصد محصولات شرکت خودروسازی فراری مجهز به پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی خواهند بود. ۴۰ درصد دیگر محصولات نیز به پیشرانه های احتراق داخلی با استانداردهای سختگیرانه جدید، مجهز و تولید خواهند شد. شرکت خودروسازی فراری تاکنون هیچ اطلاعات فنی از پیشرانه ۱۲ سیلندر پورسنگو منتشر نکرده و مشخص نیست این خودرو چند اسب بخار قدرت دارد.

پورسنگو شرکت خودروسازی فراری نیز مانند بنتلی، رولز رویس، استون مارتین و لامبورگینی در لیست برندهای لوکس ساز تولید کننده شاسی بلند خواهد پیوست، در این میان احتمالا فقط مک لارن به سراغ تولید خودروهای کراس اوور و اس یو وی نخواهد رفت.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha