۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
 کارت بازرگانی سرمایه‌گذاران بومی، در محل فعالیت صادر شود
رئیس اتاق بجنورد:

کارت بازرگانی سرمایه‌گذاران بومی، در محل فعالیت صادر شود

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: سرمایه‌گذاران بومی باید کارت بازرگانی خود را از استان محل فعالیت دریافت کنند و حساب‌های بانکی خود را نیز به استان برگردانند تا عواید حاصل از فعالیت آنها به مردم استان برسد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن بجنورد گفت: سرمایه‌گذاران بومی، کارت بازرگانی را از استان دریافت کنند تا عواید ناشی از این فعالیت به این خطه برگردد.

سعید پورآبادی در نشست هیات نمایندگان اتاق بجنورد، افزود: کارت‌های بازرگانی بنگاه‌های اقتصادی هر استان باید در محل فعالیت همان منطقه صادر شود و اگر منع و محدودیت قانونی در این راستا به چشم می‌خورد باید تا حصول نتیجه مطلوب در سطح ملی پیگیری شود و واضح است پیاده‌سازی سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در این خصوص بی‌ثمر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از صنایعی که در استان مستقر هستند در زمره صادرکنندگان بزرگ قرار دارند و محصولات آنها از درآمدهای بالای صادراتی برخوردار است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود که حساب‌های بانکی این صنایع نیز به استان منتقل شود تا عواید ناشی از این فعالیت به این خطه نیز برگردد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه موانع و محدودیت‌های قانونی که در موارد مذکور وجود دارد باید به قانون‌گذاران انتقال داده شود تا برای آن راهکارهای عملیاتی و قوانین قابل‌اجرا در نظر گرفته و راه‌های افزایش و رونق تولید هموار شود.

پورآبادی در ادامه گفت: اهمیت این موضوع برای استاندار مشخص شد و مقرر شد تا در این زمینه رایزنی‌های لازم با وزارتخانه انجام شود.

وی بر احیای واحدهای راکد و نیمه‌تمام خراسان شمالی تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد از سیاست‌های اصلی دولت است و این مهم بارها طی جلسات متعدد اتاق بازرگانی پیگیری شده است و تصمیمات مناسبی در این زمینه گرفته شده است.

زیرساخت حمل‌ونقل هوایی در استان ایجاد شود
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی در استان ایجاد شود که رایزنی‌های لازم در این زمینه با سازمان هواپیمایی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

حسین نژاد اظهار کرد: محصولات سیب، گیلاس، گلابی، زردآلو و انگور ازجمله میوه‌های تازه خوری استان است که در فصل موجود با صادرات هوایی بهره‌وری مناسبی را برای کشاورزان استان ایجاد می‌کند.

وی افزود: رایزنی‌های لازم از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق بجنورد با سازمان هواپیمایی کشوری انجام و مقرر شده است تا با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای، هواپیمای باری ۳۵ تنی در فصل مناسب در اختیار تولیدکنندگان استان قرار دهد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه باید سرمایه در گردش را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهیم که این تنخواه از طریق وزارت جهاد کشاورزی باید فراهم شود و در این مورد با وزیر مربوطه رایزنی لازم را انجام خواهیم داد.

مقام عالی دولت در استان بر حمایت از تولیدکنندگان خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: نهایت حمایت از جهادگران عرصه تولید و کارآفرینان را انجام می‌دهیم و از ظرفیت قانون برای بهبود شرایط اقتصادی استان استفاده خواهیم کرد.

حسین نژاد با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و بومی‌سازی صنایع، به‌عنوان راهبرد اصلی در دولت است، بیان کرد: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخل نیز در اولویت اصلی قرار دارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات محدود است، تصریح کرد: با تداوم نشست‌های بخش دولتی با اتاق بازرگانی استان می‌توان بسترهای لازم برای تحرک بیشتر بخش خصوصی را در جهت توسعه اقتصادی استان فراهم کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha