۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
جریمه ۷ میلیون دلاری شبکه اجتماعی «گریندر» در پی افشای اطلاعات شخصی کاربران
یک نهاد دولتی نروژ خبر داد؛

جریمه ۷ میلیون دلاری شبکه اجتماعی «گریندر» در پی افشای اطلاعات شخصی کاربران

نهاد حفاظت از داده های اطلاعاتی نروژ، شبکه اجتماعی دوستیابی «گریندر» را به جرم نقض الزامات حریم خصوصی کاربران خود، به مبلغ ۷.۱۶ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش بازار، نهاد حفاظت از داده های اطلاعاتی نروژ، شبکه اجتماعی دوستیابی «گریندر» را به جرم نقض الزامات حریم خصوصی کاربران خود، به مبلغ ۷.۱۶ میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۰، آژانس حقوق مصرف کنندگان نروژ شکایتی را علیه شبکه اجتماعی گریندر (Grinder) ارائه کرد و مدعی شد که این شبکه، به طور غیرقانونی اطلاعات شخصی اعضای خود را برای اهداف بازاریابی با اشخاص ثالث با اشتراک گذاشته است. مرجع حفاظت از داده های اطلاعاتی نروژ تأیید کرد که این شبکه اجتماعی، داده های کاربر را برای تبلیغات هدفمند بدون مبنای قانونی فاش کرده است.

بر اساس این بیانیه، گریندر مکان جغرافیایی کاربران، آدرس IP، شناسه تبلیغاتی، سن و حتی جنسیت کاربران خود را با شرکت های تبلیغاتی به اشتراک گذاشته است.

این آژانس معتقد است که هزاران کاربر تحت تأثیر این اقدام مجرمانه گریندر قرار گرفته اند و ممکن است پس از دسترسی اشخاص ثالث به اطلاعات هویتی کاربران، آنها در معرض خطر شناسایی قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha