۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
AMG One چه در چنته دارد؟
هایپرکار مرسدس‌بنز در یک قدمی بازار!

AMG One چه در چنته دارد؟

گروه خودروسازی مرسدس بنز هایپر کار AMG One را با پیشرانه ۱.۶ لیتری شش سیلندر با چهار موتور الکتریکی به قدرت ۱۲۴۸ اسب بخار و قیمت ۲.۷ میلیون دلاری سال آینده میلادی راهی بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو:AMG نام آشنا در دنیای اسپرت است که مهندسی منحصربه‌فرد AMG تا به امروز زبان‌زد بوده است. این مجموعه پرفورمنسی مرسدس‌بنز سال ۲۰۱۷ بود که هایپرکار خود را در قالب کانسپت با نام پروجکت وان رونمایی کرد. این هایپرکار از لحاظ طراحی بدنه نسبت به تمامی محصولات مرسدس‌بنز متفاوت است. زیرا این خودرو همانطور که گفته شد، به عنوان هایپرکار مرسدس‌بنز شناخته می‌شود. این کانسپت که به نسخه تولیدی تبدیل شد، به دلیل مشکلات آلایندگی و قوانین سخت‌گیرانه یورو عرضه AMG وان به تعویق افتاد. اما اوایل سال جاری میلادی بود که کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ AMG وان به بازار خواهد آمد.

هایپرکار مرسدس‌بنز از لحاظ بدنه نسبت به سایر هایپرکارها نیز متفاوت است. در واقع تکنولوژی فرمولا مرسدس‌بنز در ساخت AMG وان ورود کرده و این هایپرکار را با فناوری خاص خود به تولید رسانده است. نکته مهم در تولید AMG وان؛ استفاده از پیشرانه کم حجم و هماهنگی آن با موتورهای الکتریکی قدرتمند است. پیشرانه قدرتمند مرسدس‌بنز که در فرمولا از آن استفاده می‌کند، قوای محرکه این هایپرکار را تشکیل می‌دهد. یعنی استفاده از یک موتور شش سیلندر با آرایش وی‌شکل ۱.۶ لیتری با توربوشارژهای الکتریکی و هماهنگی با چهار موتورالکتریکی می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی تولید کند. این موتور شش سیلندر ۱.۶ لیتری وی‌شکل با هماهنگی با چهار موتور الکتریکی قدرتمند حداکثر ۱۲۴۸ اسب‌بخار تولید می‌کند. این قدرت با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند.

از آنجا که سازه بدنه AMG وان از کامپوزیت کربن نیز است، وزن نسبتا پایین آن سبب شده تا شتاب بهتری نیز داشته باشد. AMG وان تنها ۲.۲ ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. همچنین برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت تنها ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این هایپرکار ۳۵۰ کیلومتربرساعت اعلام شده است. کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده که قرار است در سال ۲۰۲۲ هایپرکار خود را با قیمت ۲.۷ میلیون دلار به بازار عرضه کند و تنها ۲۷۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha