۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
ضعف قطعه چینی در خودروهای داخلی| چرا محصولات چینی و داخلی مشکل دریچه گاز دارند؟
بازار گزارش می‌دهد

ضعف قطعه چینی در خودروهای داخلی| چرا محصولات چینی و داخلی مشکل دریچه گاز دارند؟

کیفیت پایین ساخت دریچه گازهای برقی ساخت چین در خودروهای مونتاژ یا تولید داخل منجربه عدم گاز خوردن و روشن شدن چراغ چک و ایجاد دردسرهای تعمیرات برای مالکان شده است.

بازار؛ گروه خودرو: در بسیاری از خودروهای داخلی و چینی برای کنترل میزان پاشش سوخت، کاهش آلایندگی، تثبیت سرعت و افزایش هوشمندی خودرو از دریچع گاز برقی در خودروها استفاده شده است. دریچه گاز برقی براساس مقدار فشردن پدال گاز و و دور موتور زاویه دریچه را برای ورود هوا تنظیم می‌کند. باتوجه به اینکه این قطعه در داخل کشور بومی سازی نشده است، تامین آن برای خودروسازان داخلی از کشور چین انجام می‌شود. گاهی ممکن است که تامین کننده این قطعه از مواد باکیفیت یا فرآیند مونتاژ دقیق برای تولید محصول استفاده نکرده باشد، این مساله منجربه ایجاد دردسرهای عدیده برای خودروهای داخلی یا مونتاژی چینی خواهد شد. در این گزارش به بررسی کوتاه ضعف‌ها و عوامل خرابی آن خواهیم پرداخت.

اگر کالیبراسیون دریچه گاز دقیق نباشد، این مساله منجربه افت عملکرد قطعه در زمان استفاده از خودرو می‌شود

کیفیت یا کالیبراسیون
دریچه گازی برقی یکی از قطعات هوشمند نصب شده در پیشرانه‌های داخلی است، این قطعه با ساختار بدنه فلزی و پلاستیکی در خودروها یافت می‌شود. دریچه گاز برقی دارای قطعات الکترونیکی حساسی بوده که در صورت برخورد ضربه، افزایش دما یا عدم مونتاژ دقیق با ضعف عملکرد مواجه می‌شود. در زمان نصب این قطعه روی خودرو باید براساس شرایط جوی، کیفیت سوخت و رفتاررانندگی کالیبراسیون دقیق برای آن انجام شود. برخی از شرکت‌ها معمولا دارای واحدکالیبراسیون دقیق بوده و برخی دیگر در این بخش ضعف دارند. اگر کالیبراسیون دقیق نباشد، این مساله منجربه افت عملکرد قطعه در زمان استفاده از خودرو می‌شود. از سوی برخی از خودروسازان برای کاهش هزینه‌های تولید، از قطعات با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند. این مساله سبب می‌شود دریچه گاز در زمان عملکرد با خطا یا تاخیر در اجرای فرمان راننده همراه شود. این نکته سبب می‌شود برخی از خودروهای داخلی حتی با داشتن توربوشارژر با شتاب پایین همراه باشند.

ضعف قطعه چینی در خودروهای داخلی| چرا محصولات چینی و داخلی مشکل دریچه گاز دارند؟

عدم گاز خوردن خودرو مربوط به ایراد ناشی از خطای الکتریکی در پلت‌فرم برقی یا معیوب شدن قطعات الکترومکانیکی دریچه گاز به دلیل کیفیت پایین است

چراغ چک معضل رانندگان
در خودروهای مجهز به دریچه گاز برقی معضل روشن شدن چراغ چک و عدم گاز خوردن در زمان حرکت وجود دارد. مشکلی که اغلب مالکان تصور دارند که پیشرانه خودرو با ایراد فنی مواجه شده است. این درحالی است که ایراد ناشی از خطای الکتریکی در پلت‌فرم برقی خودرو یا معیوب شدن قطعات الکترومکانیکی دریچه گاز است. درحقیقت تاخیر درگاز خوردن یا عدم گاز خوردن، به دلیل خطا در عملکرد دریچه‌گاز رخ می‌دهد. به بیانی دیگر اگر قطعات الکترونیکی دریچه‌گاز دچار مشکل شود، این ایراد در خودرو نمایان خواهد شد. هرچند که نوسان جریان الکتریکی در خودرو، عملکرد این قطعه را اختلال و نهایتا ریپ زدن یا عدم حرکت همراه خواهد کرد. البته گاهی در اثر شست‌شو غیراصولی دریچه گاز یا خرابی واشر هوزینگ این قطعه، مشکلات مذکور در خودرو رخ خواهد داد.

ضعف کیفی تمام ندارد
بیشتر خرابی‌های مربوط به دریچه گاز برقی ناشی از کیفیت پایین این قطعه در خودروها است، البته کیفیت پایین فقط به قطعه مذکور مربوط نمی‌شود، گاهی در اثر ایراد فنی میکروسوئیچ پدال‌گاز یا میکروسوئیچ پدال کلاچ که ناشی از کیفیت پایین ساخت این قطعه است، ایراد فنی مذکور در خودروها رخ می‌دهد. از سوی گاهی به دلیل عدم دقت در ساخت دسته سیم‌ها و کانکتورهای مربوطه، ایرادات فنی در خودرو رخ می‌دهد. در میان تمام سنسورها و عملگردها دریچه گاز و اجزای مربوط به آن صدر نشین خرابی هستند.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha