۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
لامبورگینی آونتادور چه چیزی در چنته دارد؟
نگاهی به ایتالیایی خاص

لامبورگینی آونتادور چه چیزی در چنته دارد؟

لامبورگینی اولتیمایه با پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر وی‌شکل تنفس طبیعی با قدرت ۷۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون‌متری، شاهکاری از آونتادور خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش خبری در خصوص به پایان رسیدن تولید آونتادور در خط تولید لامبورگینی منتشر شد. خبری که پس از ۱۰ سال سرانجام لامبورگینی را وادار به پایان داده به سوپراسپرت محبوب خود کرد. به همین مناسبت، لامبورگینی نسخه پایانی این مدل جذاب را با نام اولتیمایه معرفی کرده است.

اولتیمایه را می‌توان ترکیبی جادویی از ویژگی‌های ظاهر آونتادور S و کارایی SVJ دانست. این سوپراسپرت که قلب تپنده آن ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر وی‌شکل تنفس طبیعی با قدرت ۷۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون‌متری است. می‌تواند این توان فوق‌العاده  را به کمک یک گیربکس ۷ سرعته ISR منحصربه‌فرد لامبورگینی به هرچهارچرخ قدرت و گشتاور منتقل ‌کند. به لطف این ترکیب جادویی Ultimae ظرف ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست می‌یابد. همچنین حداکثر سرعت این سوپراسپرت به ۳۵۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

طراحان لامبورگینی با تاکید بر سادگی و صراحت در فرم‌پردازی بدنه توانسته‌اند ظاهری خاص را به وجود آورند. برخلاف باطن ناآرام و سرکش این مدل در استایل ظاهری تا حد امکان خویش‌تن‌داری کرده‌اند. به همین دلیل شما هیچ المان اغراق آمیزی را بر روی بدنه خودرو مشاهده نمی‌کنید. طراحی چهره و به ویژه سپر اولتیمایه تا حدود زیادی برگفته از آونتادور S است. همچنین در عقب این سوپراسپرت هم یک اسپویلر فعال با سه موقعیت مختلف شامل بسته، حداکثر پرفورمنس و حداکثر هندلینگ تعبیه شده است.

در طراحی کابین این سوپراسپرت، تاکید بر حفظ اصالت لامبورگینی وحشی، المان‌Y شکلی روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد کار شده که این طراحی به نوعی ویژه به اولتیمایه اختصاص دارد. تقریبا تمامی قطعات داشبورد با آونتادور یکسان بوده، اما به عنوان مثال تغییراتی در کاور ظاهری و یا دوخت صندلی‌ها انجام شده تا نمایی جدید و متفاوتی را به وجود آورد. از این سوپراسپرت خاص تنها ۶۰۰ دستگاه تولید می‌شود که ۳۵۰ دستگاه آن را مدل کوپه و الباقی شامل نسخه رودستر خواهد بود.

کد خبر: ۹۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha