۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
بازرگانان از مهلت باقیمانده برای رفع تعهدات ارزی استفاده کنند
رئیس کارگروه تجارت اتاق بازرگانی اهواز:

بازرگانان از مهلت باقیمانده برای رفع تعهدات ارزی استفاده کنند

اهواز- نجفیان، رئیس کارگروه تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: صادرکنندگان سال ۱۳۹۹ تا پایان شهریورماه امسال مهلت دارند که تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

محمد نجفیان در حاشیه اولین نشست کارگروه تجارت با موضوع بررسی مشکلات صادرکنندگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به منظور آشنایی تجار با آخرین دستورالعمل های مربوط به تکالیف صادرکنندگان ویژه بازگشت ارزهای صادراتی سال ۱۳۹۷ با همکاری اتاق‌های بازرگانی، تعاون استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان سمینار مجازی برگزار می‌شود.

وی یکی از موانع مهم در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را نبود ارتباط شبکه بانکی در مبادلات تجاری با کشورهای هدف عنوان کرد و گفت: با این وجود صادرکنندگان، طی سال‌های اخیر با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها، همچنان به فعالیت تجاری خود پرداخته‌اند.

رئیس کارگروه تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز توضیح داد: این در حالی است که بخش قابل توجهی از صادرکنندگان ایرانی به دلیل تحریم‌ها و نبود ارتباطات بانکی بین‌المللی، مطالبات تجاری خود را در قالب ریال دریافت کرده و به چرخه اقتصادی باز گردانده‌اند؛ به همین دلیل امکان ارائه اظهارنامه ورود ارز به کشور برای آنها امکانپذیر نیست.

نجفیان تاکید کرد: به همین منظور مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با دریافت مستندات اینگونه صادرکنندگان، برای رفع تعهدات ارزی پروانه‌های صادرات ریالی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان استان (به تمامی کشورها) پیگیری‌های جدی را از کمیته اقدام ارزی در دستور کار قرار دهد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در ادامه سخنان خود هدف از ایجاد کارگروه تجارت را بررسی کارشناسی موضوعات مربوط به حوزه صادرات، واردات و بازرگانی داخلی فعالان اقتصادی برشمرد و افزود: گزارش‌های کارشناسی این کارگروه برای تسهیل در روند فعالیت‌های اقتصادی به مراجع تصمیم گیرنده ارجاع خواهد شد.

وی یادآورشد: این کارگروه همکاری مستقیم و مشترکی با کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، پایش رفتار تجاری استان و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خواهد داشت.

کد خبر: ۹۷٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha