۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
G کلاس، میباخ و AMG یک گروه تجاری جدید می‌شوند
برنامه جدید مرسدس بنز برای افزایش سهم بازار

G کلاس، میباخ و AMG یک گروه تجاری جدید می‌شوند

گروه خودروسازی مرسدس بنز برای افزایش سهم بازار به دنبال تاسیس یک گروه تجاری متشکل از G کلاس، میباخ و AMG است که احتمالا فیلیپ شیمر مدیرعامل فعلی واحد AMG مدیرت آن را عهده دار شود.

بازار؛ گروه خودرو: در یک سال اخیر فعالیت فراوانی در ساختار و استراتژی تجاری مرسدس بنز وجود داشته است، اکثر فعالیت‌ها براساس استراتژی مدیرعامل دایملر، اولا کالنیوس برای تمرکز فروش با سود بالا ایجاد شده است.
براساس گزارشات دایملر، مجموعه اصلی مرسدس بنز در آستانه یک تحول بزرگ در سال جاری قرار دارد، این خودروساز تصمیم دارد یک گروه تجاری جدید متشکل از G کلاس، میباخ و AMG ایجاد کند.
این گروه تجاری در شهریور ماه سال جاری همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو مونیخ از سوی این خودروساز آلمانی معرفی خواهد شود.
سخنگوی دایملر-مرسدس بنز در خصوص این تصمیم جدید، گفت: این سیاست منجر به کاهش هزینه‌های بازاریابی در شرکت می‌شود و سه برند فرعی را تقویت می‌کند. این موضوع یکی از ارکان مهم در استراتژی بازار محسوب می‌شود. گفتنی است که AMG برند اسپرت و عملکرد مرسدس بنز، میباخ برند لوکس رقیب خودروسازانی مانند رولزرویس و بنتلی، G کلاس نیز به عنوان محصول آفرود پر طرفدار این خودروساز آلمانی شناخته می‌شود.
یک منبع آگاه از مجموعه دایملر که نامش فاش نشده است، افزود: این سیاست نه تنها استقلال و هویت قوی و فرهنگ سازمانی را تقویت و حفظ خواهد کرد، بلکه در عرصه توسعه و گسترش بازار هدف محصولات نیز اثرگذار خواهد بود. همچنین گروه دایملر-مرسدس بنز در حال حاضر به دنبال طراحی گروه تجاری جدید جهت ارزیابی پتانسیل در زمینه‌های مختلف است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که با تشکیل گروه تجاری جدید، مدیریت آن را فیلیپ شیمر مدیرعامل فعلی واحد AMG عهده دار خواهد شد. هرچند که تاکنون مرسدس بنز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.
آنچه که در چند ماه آینده انتظار شنیدن آن را باید داشته باشیم، تشکیل یک گروه رسمی تجاری از این خودروساز آلمانی است، هرچند تاکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص برنامه یا هدف اصلی این گروه از سوی مرسدس بنز منتشر نشده است، اما باید توقع داشت کارزار رقابت را برای سایر خودروسازان در دنیا سخت‌تر کند.

کد خبر: ۹۷٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha