۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
قیمت مواد اولیه تولید کیف و کفش دو برابر شده است
رئیس اتحادیه سراجان مشهد در گفت و گو با بازار؛

قیمت مواد اولیه تولید کیف و کفش دو برابر شده است

مشهد- رئیس اتحادیه سراجان مشهد گفت: ازآنجاکه نیمی از مواد اولیه تولید کیف و کفش خارجی است لذا گرانی ارز موجب دو برابر شدن قیمت مواد اولیه شده است.

حسین اصغر ثابتی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: کرونا از سال گذشته تاکنون تولید را از رونق انداخته است و از طرفی افزایش قیمت مواد اولیه موجب می‌شود تا کارهای تولیدی گران تمام شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه قدرت خرید مردم در بازار کاهش پیداکرده است افزود: این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا این بازار با رکود جدی روبرو شود.

وی افزود: ۵۰ درصد از مواد اولیه تولید کیف خارجی و ۵۰ درصد آن داخلی هست و متأسفانه آن ۵۰ درصد هم خارج از استان هست و نظارتی روی قیمت آن وجود ندارد به همین دلیل به قیمت‌های دلخواه به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه که شامل پارچه روی کیف‌های مدارس، کیف‌های مسافرتی و چمدان ،چرم‌های مصنوعی ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است به ما گفت:  پارچه‌های ایرانی که متری حدوداً ۱۲ هزار تومان بوده است الآن به متری ۲۷ هزار تومان رسیده است و دیگر مواد اولیه ازجمله زیپ و سرزیپ است که مثلاً زیپ که طاقه‌ای ۱۲۰ هزار تومان بوده است در حال حاضر به طاقه‌ای ۲۴۰ هزار تومان رسیده است و به‌طورکلی می‌توان گفت همه مواد اولیه دو برابر شده است.

کد خبر: ۹۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha