۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
شفافیت در امور و سلامت در فعالیت‌ها؛ رکن اصلی توسعه مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد

شفافیت در امور و سلامت در فعالیت‌ها؛ رکن اصلی توسعه مناطق آزاد

مومنی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شفاف سازی در امور، فعالیت ها و عملکردها یکی از ارکان اصلی حرکت مناطق آزاد به سمت توسعه اقتصادی پایدار است.

به گزارش بازار، حمیدرضا مومنی امروز (چهارشنبه) در شورای مدیران حقوقی سازمان های مناطق آزاد با اشاره به اهمیت جایگاه مدیریت حقوقی در مسائل درون سازمانی و برون سازمانی تاکید کرد: برخی از انتقادات در زمینه شفاف سازی در مناطق آزاد وارد است که برای رفع این موضوع می بایست آسیب شناسی در خصوص پرونده های حقوقی مناطق آزاد از حیث موضوع و تعداد در اولویت سازمان های مناطق آزاد قرار گیرد و به سمت شفاف سازی حرکت کنند و بر این رویکرد اصرار داشته باشند.

او افزود: مدیران حقوقی در سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی نباید اجازه تعرض و تعدی به حق بیت المال را بدهند و این حساسیت و دغدغه باید در رعایت حق الناس و حقوق مردم بیشتر رعایت شود البته این نکته نباید فراموش شود که ممیزی سنوات فعالیت ها و چالش های حقوقی مناطق آزاد در اولویت برنامه های این مناطق در بخش های حقوقی است.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در حوزه حقوقی در ارتقاء سطح کیفی، انتقال تجربه، کمک و تبادل اطلاعات به یکدیگر کمک کنند و سطح همکاری و مشارکت خود را بالا ببرند افزود: مدیریت حقوقی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این میان نقش و جایگاهی هماهنگ کننده و تعیین کننده دارد و برای افزایش سطح آگاهی و دانش پرسنل حقوقی؛ برنامه های مرتبط را اجرا نماید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با اشاره به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی جدید گفت: سازمان های مناطق آزاد فعلی ارائه نقطه نظرات در خصوص اصلاح قانون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، برنامه هفتم و هفت منطقه آزاد جدید را در دستور کار قرار دهند و نظارت های لازم در خصوص مناطق ویژه اقتصادی جدید نیز انجام شود.

مومنی افزود: هر تصمیمی که منتج به ضرر مالی سازمان در اثر اهمال و کوتاهی مدیران و یا معاونین سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی باشد، قطعا برخوردهای لازم انجام شده و باید پاسخگوی جبران ضرر و زیان های احتمالی باشند.

او ادامه داد: تشکیل شورای حقوقی درون سازمانی جهت رسیدگی به پرونده ها قبل از ارجاع به مراجع قضایی در دستور کار مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قرار گرفته و با جدیت دنبال شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس قوه قضائیه و اعلام مشکلات مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در بخش های حقوقی گفت: در این نشست گزارش های لازم و نقطه نظرات ارائه شد و قول همکاری و مساعدت نیز برای آسیب شناسی و پیشگیری از بروز مشکلات داده شد. همچنین قرار است در زمینه افزایش آگاهی دستگاه های قضایی و عموم مردم با قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، برنامه و راهکارهای رسانه ای و کمک آموزشی تهیه و تدوین شود و برگزاری نشست های مستمر مدیران حقوقی سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با رؤسای دستگاه قضایی برنامه ریزی و اجرایی شود.

کد خبر: ۹۰٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha