۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
یک هزار و ۷۵۰ نفر در اردبیل از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند شدند
در سال ۹۹؛

یک هزار و ۷۵۰ نفر در اردبیل از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند شدند

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: بیش از یک هزار و ۷۵۰ نفر از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد در واحدهای صنعتی اردبیل استفاده کرده و با ۲۰ سال خدمت به بازنشستگی نائل شدند.

قاسم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته کارگر با حضور در بیش از ۱۰ مجموعه تولیدی و کارگری استان اردبیل از تلاشگران جبهه کار و تولید که در خط مقدم خودکفایی کشور قرار دارند، تجلیل شده و در جریان مشکلات کارگران و کارفرمایان قرار گرفتیم.

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی و تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی خاطرنشان کرد: به رغم همه این فشارها ما حمایت همه جانبه کارفرمایان را از کارگران و مجموعه نیروی انسانی شاغل شاهد بودیم که جای دارد از این مساعدت‌ها و دلسوزی‌ها قدردانی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از پرداخت بیمه بیکاری برای ۱۲ هزار نفر خبر داد و گفت: در شرایط معمول سالانه ۲ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که به دلیل شیوع کرونا و بیکاری تعدادی از کارگران این تعداد به ۱۲ هزار نفر رسید.

رحیمی ادامه داد: برای بهره‌مندی از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد در واحدهای صنعتی سخت و زیان‌آور بیش از یک هزار و ۷۵۰ نفر در سال ۹۹ از مزایای این قانون استفاده کرده و با ۲۰ سال خدمت به بازنشستگی نائل شدند.

وی همچنین کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات کارگران تا ۱۶ روز را یادآور شد و بیان کرد: با اصلاح آئین دادرسی سرعت رسیدگی به پرونده‌ها به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته ولی با تلاش همکاران نیمی از صدور آرا به صلح و سازش بین کارگر و کارفرما منجر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از افزایش جمعیت کارگری حوزه صنعت تا ۲۸ درصد خبر داد و گفت: با احیای واحدهای راکد ۴ درصد به جمعیت کارگری واحدهای صنعتی افزوده شده است.

رحیمی اظهار کرد: ۳۳ درصد کارگران استان در بخش کشاورزی و ۴۴ درصد نیز در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند که امسال سعی بر پشتیبانی از مجموعه‌های کارگری و مانع‌زدایی از واحدهای صنعتی است.

وی در مورد آخرین وضعیت کارگران صنعت ساختمان استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر در این بخش از خدمات بیمه یارانه‌دار استفاده می‌کنند که این آمار تا پایان امسال به ۳۳هزار نفر خواهد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در پایان گفت: با رعایت موارد ایمنی حوادث ناشی از کار در استان تا نصف کاهش یافته و ما سال ۹۹ در مجموع ۱۴۵ مورد حوادث ناشی از کار را در استان اردبیل شاهد بودیم.

کد خبر: ۸۶٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha