۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
 اجباری شدن استفاده از سیستم نظارت بر راننده
دموکرات‌های ایالات متحده خواستار شدند

اجباری شدن استفاده از سیستم نظارت بر راننده

سه دموکرات آمریکا خواستار تصویب قانونی برای نصب سیستم‌های نظارت بر راننده بر روی خودروهای خودران تسلا شدند.

بازار؛ گروه خودرو: سه دموکرات ایالات متحده روز گذشته درخواست کردند که نصب سیستم‌های نظارت بر راننده برای اطمینان از توجه رانندگان هنگام استفاده از سیستم خودران خودروهایی همچون تسلا اجباری شود.

اد مارکی، ریچارد بلومنتال و ایمی کلوبوچار  سه سناتوری هستند که روز گذشته خواستار اجباری شدن استفاده از سیستم نظارت بر راننده شدند؛ آنها امیدوارند این مصوبه به عنوان بخشی از قانون اصلاح زیرساخت ها لحاظ شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها تا به امروز ۲۸ پرونده را برای تصادفات تسلا باز کرده است که ۲۴ مورد آن تسلا را به عنوان مظنون تصادفات معرفی می‌کنند.

البته چنین اجباری نیاز به این دارد که چگونگی عملکرد سیستم های نظارت بر راننده که مانع از حواس پرتی و از کار افتادن راننده می‌شود را بررسی شود. همچنین نیاز است از سیستم‌های پیشرفته بهره برده شود تا مانع سو استفاده یا به خطر افتادن جان راننده شود.

 اجباری شدن استفاده از سیستم نظارت بر راننده

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها درمورد تصویب چنین قانونی اعلام کرده که اظهارنظر نمی کند. همچنین تسلا نیز به درخواست  این سه دموکراتیک پاسخی نداده است.

هفته گذشته، بلومنتال و مارکی در نامه ای به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها اعلام کردند که تسلا به دلیل نادرست نشان دادن توانایی های رانندگی خودکار وسایل نقلیه خود و کمک راننده مورد انتقاد است.

حس امنیت کاذب با استفاده از تکنولوژی
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی همچنان در حال بررسی تصادف مرگبار تسلا در ۱۷ آوریل در تگزاس هستند که در آن پلیس محلی گفت هیچ کس در صندلی راننده قرار نداشته است.

دموکراتیک‌ها گفتند که حوادث قبلی این سوال را به وجود می آورد که آیا سیستم خودران قابلیت کافی برای جلوگیری بی‌توجهی راننده به جاده برخوردار است؟

سیستم خودران یک سیستم رانندگی نیمه خودکار است که طیف وسیعی از عملکردها مانند کمک به رانندگان در ماندن در مسیرها و هدایت در بزرگراه ها را انجام می دهد و به رانندگان اجازه می دهد تا در برخی مواقع دست های خود را از روی فرمان بردارند.

 اجباری شدن استفاده از سیستم نظارت بر راننده

هفته گذشته نشریه کانسومر ریپورت اعلام کرد مهندسان این شرکت مدعی هستند که خودرو تسلا قادر به این است که بدون راننده مسیر جاده را طی کند. با این حال چندی بعد حادثه‌ای رخ داد که سیستم نتوانست هشدار ارسال کند یا خالی بودن صندلی راننده را نشان دهد.

جیک فیشر، مدیر ارشد آزمایش خودکار کانسومر ریپورت، گفت: "تسلا از سایر خودروسازان مانند جنرال موتورز و فورد عقب است که در مدل هایی با سیستم های پیشرفته کمک راننده، از فن آوری استفاده می کنند تا مطمئن شوند راننده به جاده نگاه می کند.

بلومنتال و مارکی همچنین اقدامات جداگانه ای را برای افزایش میزان فراخوان های ایمنی خودرو در نظر گرفته اند و از سازندگان خودرو خواسته اند تا اطلاعات نقص هشدار دهنده زودتر را به صورت عمومی افشا کنند و استانداردهای جدید ایمنی صندلی خودرویی را تنظیم کنند.

کد خبر: ۸۵٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha