۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
«ب‌ام‌و» مدل‌های ام۳‌ و ام‌۴ را قوی‌تر کرد
شاهکار باورایایی در پیشرانه

«ب‌ام‌و» مدل‌های ام۳‌ و ام‌۴ را قوی‌تر کرد

شرکت خودروسازی «ب‌ام‌و» نسل جدید سدان و کوپه قدرتمند باواریایی‌ها یعنی M۳ و M۴ را به یک پیشرانه با قدرت به ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰نیوتون‌متر مجهز کرد.

بازار؛ گروه خودرو: ۲۳سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود که نسل جدید سدان و کوپه قدرتمند باواریایی‌ها یعنی M۳ و M۴ به جهان معرفی شد. نسخه M۳ و M۴ و مدل کامپتیشن باعملکرد بالا اسپرت آن از پیشرانه شش سیلندر خطی به حجم ۳لیتر مجهز به توریین‌ توربوشارژ مجهز شده است.
این پیشرانه که بر اساس موتور S۵۵ معروف ب‌ام‌و شکل گرفته، از بلوکه سیلندر آلومینیومی با سرسیلندر آلومینیومی بهره می‌گیرد که در بخش فوقانی ۲۴سوپاپ طراحی شده که با دو میل سوپاپ و مکانیزم ولوترونیک(ونوس‌های دوبل)، پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر، نسبت قطر به کورس پیستون ۸۴میلی‌متر در ۹۰میلی‌متر و استفاده از ECU نسل جدید بوش بهره می‌گیرد که حداکثر در نسخه‌ای M۳ و M۴ می‌تواند ۴۸۰اسب‌بخار قدرت و ۵۵۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
اما در مدل پرفورمنسی این خودرو یعنی کامپتیشن قدرت خروجی به ۵۱۰ اسب ‌بخار و گشتاور به ۶۵۰نیوتون‌متر می‌رسد. این پیشرانه شش سیلندر خطی به دو سیستم انتقال قدرت گیربکس ۸سرعته ام استپ‌ترونیک و ۶سرعته دستی با ضرایب دنده کوتاه‌تر با سامانه چهارچرخ محرک(دو دیفرانسیل) هوشمند xDrive می‌تواند قدرت و گشتاور را مدیریت و به دو محور برساند.

کد خبر: ۸۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha