۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی، یک فرصت بی نظیر برای ایران

اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی، یک فرصت بی نظیر برای ایران

حسینی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از برگزاری جلسه مذکور، اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی – امارات را یک فرصت بی نظیر برای کشورمان توصیف نمود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران، کاردار سفارت کشورمان در امارات با اشاره به حجم بالای تجارت اقتصادی و بازرگانی دو کشور ایران و امارات که در حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار می باشد افزود: مذاکرات خوب و سازنده ای با مسئولین کشور امارات با هدف بسط و گسترش تعاملات اقتصادی و بازرگانی و به تبع آن تلاش در جهت رفع مشکلات بانکی و اقامتی تجار و بازرگانان ایران صورت گرفته است.

حسینی در امارات با اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری، حمایت همه جانبه و پیگیری جهت حضور باشکوه و هدفمند در اکسپو دوبی که مهمترین و بزرگترین فرصت برای کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد، در سال ۱۴۰۰ اولویت اول سفارت ج. ا. ایران در امارات را این مهم دانست.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه مذکور، اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی – امارات را یک فرصت بی نظیر برای کشورمان توصیف نمود و ضمن اعلام کرد: اهمیت حضور در این رویداد بین‌المللی که در همسایگی ایران برگزار خواهد شد خواستار حمایت همه جانبه سفارت کشورمان در امارات از این مهم گردید.

زمانی همچنین با توجه به درخواست کاردار سفارت کشورمان در امارات مبنی بر عدم وجود نیروی کارشناس و رایزن بازرگانی در کنسولگری های کشورمان در ابوظبی و دوبی، اظهار نمود: موضوع را به طور جدی از وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری خواهد نمود تا انشاالله کارشناسان اقتصادی و بازرگانی جهت تسهیل و تسریع و پیگیری روابط اقتصادی دو کشور در کنسولگری های امارات و ابوظبی مستقر شوند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ضمن اشاره به نمایش توانمندی ها و ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشورمان، اشاره کرد و به برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و هنری که در بازه زمانی ۶ ماهه حضور در این رویداد بین المللی در پاویون کشورمان به نمایش گذاشته خواهد شد نمود.

اهم درخواست های صورت گرفته از سفارت کشورمان در امارات که در این جلسه مطرح شد به شرح زیر هستند:

۱ – پیگیری و ارسال مکاتبات لازم در خصوص تخصیص بودجه و اعتبار لازم برای ساخت و ساز پاویون کشورمان از ریاست جمهوری و سایر نهادهای حاکمیتی.

۲ – کمک و همراهی در برگزاری روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اکسپو و دعوت از مقامات و دیپلمات‌های کشور های خارجی.

۳ – حمایت و همکاری در خصوص برگزاری همایش بین المللی جذب سرمایه گذاران خارجی برای اقتصاد ایران و همچنین پیگیری و تاکیدات لازم به وزارت امور اقتصادی و دارایی، بویژه سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی جهت تسریع در تهیه بسته های ویژه جذب سرمایه گذاری مختص بازه زمانی ۶ ماهه اکسپو.

۴ – درخواست از شورای بازرگانان ایرانی مقیم دوبی جهت بهره‌مندی از ظرفیت ها و توانمندی های بازرگانان ایرانی مقیم جهت مشارکت در این رویداد بین المللی.

۵ – طرح موضوع جذب گردشگر و بازدید کننده خارجی جهت بازدید از مناطق آزاد کشورمان بویژه کیش و قشم در زمان برگزاری اکسپو با مقامات و مسولین مرتبط کشور امارات و درخواست همکاری و همراهی جهت انجام فرایندهای قانونی.

کد خبر: ۸۳٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha