۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
۱۵ هزار هکتار از مراتع استان سمنان تحت کشت گیاهان دارویی هستند
مدیرکل منابع طبیعی سمنان:

۱۵ هزار هکتار از مراتع استان سمنان تحت کشت گیاهان دارویی هستند

سمنان - مدیرکل منابع طبیعی سمنان گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۱۵ هزار هکتار از مراتع استان تحت کشت گیاهان دارویی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علینقی حیدریان ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که درون زا و برون‌گرا در آن‌ها وجود داشته و به سادگی می توان آن‌ها را کاشت، بیان کرد: ۱۵ هزار هکتار از مراتع استان تحت کشت گیاهان دارویی هستند.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ سامانه عرفی با مشارکت مرتع‌داران صورت گرفته است، گفت: هدف این کار اقتصادی کردن طرح‌های منابع طبیعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه کشت گونه‌های صنعتی و دارویی نظیر باریجه، وشق، آنغوزه و بادام‌کوهی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: با کشت این‌گونه‌ها در واقع مراتع استان هم احیا می‌شوند.

حیدریان از به‌کارگیری دامداران و نیروهای بومی در کشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: این امر سبب می شود تا جامعه محلی خود را در حفاظت از منابع طبیعی بیشتر سهیم بداند.

وی درباره درختکاری هم بیان کرد: در سال جاری و در دو مرحله شامل آبان ماه و اسفند ماه روی هم ۸۸۰ هزار اصله نهال در سطح استان غرس شده است.

کد خبر: ۸٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha