۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶
۹۱ درصد از اراضی ملی سنددار شد| جلوگیری از دست اندازی به انفال
معاون سازمان منابع طبیعی:

۹۱ درصد از اراضی ملی سنددار شد| جلوگیری از دست اندازی به انفال

سمنان- حیدریان، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه ۹۱ درصد از اراضی ملی کشور سند دار شده است، گفت: این اقدام راه مقابله با تصرفات اراضی ملی است.

علی نقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر یک روزه به سمنان با اشاره به آخرین وضعیت طرح حدنگاری یا کاداستر ویژه اراضی ملی بیان کرد: با تسریع در روند صدور اسناد، ۹۱ درصد از اراضی ملی کشور سند دار شده است.

وی با بیان اینکه در مقطعی کار کاداستر با کندی هایی روبرو بود اما خوشبختانه با تاکید دولت سیزدهم در زمینه صدور اسناد مالکیت اراضی منابع طبیعی، دوباره شاهد هستیم که روند خوبی بر کشور حکم فرا شده است، بیان کرد: همراهی خوب دستگاه قضایی در تسریع این روند موثر بوده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری طرح حدنگاری و سنددار شدن عرصه‌های ملی را از جمله اقدامات مهم دولت و منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: این طرح می تواند در کاهش اختلاف و تداخلات اراضی ملی یا شخصی بسیار موثر باشد.

حیدریان با اشاره به مزیت های دیگر حدنگاری شامل مقابله با دست اندازی به مراتع و منابع طبیعی و انفال و جلوگیری از سوء استفاده اقتصادی برخی سودجویان، گفت: برنامه ریزی در قالب آمایش سرزمین و اختصاص اعتبارات از مهمترین مزیت های اقتصادی طرح حدنگاری است.

وی با اشاره به تثبیت مالکیت اراضی دولت افزود: تثبیت مالکیت همچنین از تداخلات اراضی دولتی و خصوصی نیز جلوگیری می کند و می تواند به کاهش منازعات در مراجع قضایی منجر شود که اقدامی مهم است.

معاون منابع طبیعی کشور با بیان اینکه ایران اسلامی ۱۶۴ میلیون هکتاراراضی ملی دارد، گفت: حدنگاری اراضی ملی می تواند زمینه ساز برنامه ریزی اقتصادی برای اقصی نقاط کشور باشد که از این لحاظ نیز اهمیت ویژه ای دارد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha