۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
واگذاری بوستان‌های جنگلی سمنان زمینه ساز توسعه گردشگری
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

واگذاری بوستان‌های جنگلی سمنان زمینه ساز توسعه گردشگری

سمنان- نیک‌بین صالح آبادی، کارشناس اقتصادی با اشاره به واگذاری بوستان های جنگلی و نهالستان های استان به بخش خصوصی، گفت: این طرح از سوی منابع طبیعی دنبال و می تواند به توسعه گردشگری استان منجر شود.

حسین نیک بین صالح آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه چندی پیش اداره کل منابع طبیعی استان سمنان خبر از واگذاری بوستان‌های جنگلی استان به بخش خصوصی داده بود، تاکید کرد: این طرح یک گام مهم و رو به جلو برای احیای بوستان‌های جنگلی، رسیدگی بیشتر به آنها و همچنین جذب گردشگر اقتصادی در سطح استان سمنان است.

وی با بیان اینکه هرچه بتوانیم اراضی طبیعی، جنگل‌های مصنوعی، پارک‌ها و نهالستان‌ها، بوستان‌های جنگلی و … را از دست دولت خارج و به مردم بسپاریم قطعاً نتایج بهتری در بعد اقتصادی خواهیم گرفت، ابراز کرد: بخش خصوصی می‌تواند در کنار مراقبت از بوستان‌های جنگلی، نسبت به احیا، تجهیز و حتی گردش پذیر بودن آنها نیز مبادرت ورزد و در نتیجه از این ظرفیت مغفول استان می‌توان درآمد ایجاد کرد. کاری که اگر بنا به دولت باشد نیم قرن دیگر هم اتفاقی نمی‌افتد.

هرچه بتوانیم اراضی طبیعی، جنگل‌های مصنوعی، پارک‌ها و نهالستان‌ها، بوستان‌های جنگلی و … را از دست دولت خارج و به مردم بسپاریم قطعاً نتایج بهتری در بعد اقتصادی خواهیم گرفت

این کارشناس اقتصاد گردشگری با بیان اینکه واگذاری مدیریت بوستان‌های جنگلی از سیاست‌های محوری سازمان جنگل‌ها محسوب می‌شود، ابراز کرد: این طرح برای بوستان‌های جنگلی و نهالستان‌ها و … نیز خوب است چرا که رسیدگی بهتری همیشه از سوی بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی، وجود دارد و این مقوله می‌تواند به بهره‌وری بیشتر بوستان‌های جنگلی استان سمنان نیز منجر شود.

نیک بین با اشاره به بعد گردشگری این بوستان‌ها، گفت: تقریباً تمام هشت شهرستان استان سمنان دارای این نوع بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها هستند که عمدتاً درختان سوزنی و چنارهایشان رها شده‌اند و حتی برق کشی درستی هم ندارند در نتیجه به مکانی تاریک و نامناسب بدل شده‌اند حال آنکه بخش خصوصی می‌تواند با نصب چراغ، سیستم آبرسانی، ایجاد کردن سکو، محل استقرار مسافران و … در واقع در استان بیش از ۲۰ تفرجگاه ویژه گردشگری بسازد.

واگذاری مدیریت بوستان‌های جنگلی از سیاست‌های محوری سازمان جنگل‌ها محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه بخش دولتی توان انجام کارهای بزرگ در بخش گردشگری را ندارد زیرا نه اعتباری دارد و نه سلیقه‌ای که بتواند کارهایی از این دست را صورت دهد، تاکید کرد: از هر واگذاری به بخش خصوصی در زمینه اقتصادی به ویژه گردشگری که نیاز به سلیقه و برنامه‌های خلاقانه دارد، استقبال می‌کنیم و آن را فرصتی برای توسعه اقتصادی می‌دانیم.

این کارشناس اقتصادی و فعال بخش گردشگری گفت: ۱۹ بوستان جنگلی به وسعت ۹۲۹ هکتار در این استان وجود دارد که مدیریت ۱۸ بوستان جنگلی در سال‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است اما هنوز به صورت جدی و ویژه شاهد بهره برداری توریستی و گردشگری از این مراکز نبوده‌ایم از سوی دیگر باید گفت کرونا نیز در این امر بی تأثیر نبوده است.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha