۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نیاز به کارمند در صورت اصلاح سیاست گذاری ها کاهش می یابد

نیاز به کارمند در صورت اصلاح سیاست گذاری ها کاهش می یابد

نقدینگی در اقتصاد ایران به سمت تولید هدایت می شود ولی همیشه این نقدینگی به صورت وام بوده است.

محمدشهاب، بازار: آیا می توان تعداد کارمندان را کم کرد؟ کارایی کارمندان بیشتر است یا ارایی نیروی کا در بخش خصوصی زمانی که تقاضیی وجود داشته باشد؟  

پیشرفت با  کارآزاد یا کار غیرآزاد:

انسان تمایل به پیشرفت دارد. معمولاً آزاده بودن در اقتصاد، امکان پیشرفت اقتصادی را برای انسان بیشتر فراهم می کند. این به این دلیل است که تجلی تلاش درست امروز، می تواند از طریق فروش بیشتر دنبال شود. در مشاغل کارمندی معمولاً پاداش در انتهای یک دوره سی ساله به فرد داده می­ شود. بنابراین به نظر می ­رسد کار آزاد به این علت که تلاش های توام با صداقت را به صورت گسترش ایده ها می­تواند فراهم آورد؛ بیشتر بتواند مرتبط با درجه های پیشرفت و تکامل، خود را قرار دهد.

نیاز کار آزاد به کار غیر آزاد(؟)

طرف تقاضا، وابسته به میزان پول در جامعه است. میزان پول در ارتباط مستقیم با افزایش پایه پولی یا درآمد های صادراتی است. اکثریت حقوق کارمندان از طریق درآمدهای صادراتی دولت یا افزایش پایه پولی انجام می ­شود. بنابراین مشاغل آزاد به پولی که از طریق سیاست پولی بانک مرکزی در اختیار کارمندان قرار می ­گیرد؛ برای تامین تقاضا خدمات یا تولید خود نیاز دارند. بنابراین در کار آزاد، فعالان این حوزه به نوعی خود را وابسته به طبقه کارمند می­ بینند.

سوال:

اگر پیشرفت اقتصادی افراد، بتواند در کار آزاد دنبال شود چگونه می­‌توان نسبت به حداقل کردن مشاغل کارمندی با توجه به نیاز مشاغل  آزاد به پول در اختیار کارمندان، همچنان نگران نبود؟

در این جا می‌توان یک حلقه مفقوده را بیان کرد:

اگر تولید کنندگان جزء دریافت بگیرهای (پایدار بلاعوض) سیاست پولی بانک مرکزی قرار نگیرند؛ طرف عرضه مشاغل آزاد، محدود به میزان کمیت و کیفیت طبقه کارمندان قرار می ­گیرد که به نظر می ­رسد این خود موضوعیت بیان اهمیت اصلاح سیاست گذاری های حمایتی در ماهیت و مصادیق را ایجاد می­‌کند. علم اقتصاد می‌­تواند بعدها رویه صحبت خود را در مورد چگونه اصلاح ماهیت و مصداق (ها) در پیش بگیرد.

کد خبر: ۷۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha