۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
افزایش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا
آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا گزارش داد؛

افزایش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا

میزان نفت خام ذخیره سازی شده در آمریکا برخلاف پیش بینی‌های صورت گرفته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش بازار، براساس گزارشی که آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا منتشر کرد میزان نفت خام ذخیره سازی شده در این کشور برخلاف پیش بینی‌های صورت گرفته به طور چشمگیری، افزایش یافته است.

آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا، نهاد وابسته به وزارت انرژی این کشور که آمار و گزارش‌های مربوط به بازار انرژی و نفت آمریکا را منتشر می‌کند، با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان نفت خام ذخیره سازی شده در این کشور تا هفته گذشته یعنی هفته منتهی به ۱۹ فوریه به ۴۶۳ میلیون بشکه رسید.

سرمایه گذاران و کارگزاران بازارهای نفت و انرژی پیش بینی کرده بودند که رقم میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در این هفته به طور میانگین شش و نیم میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه این هفته بسیاری از نیروگاههای برق به علت موج سرما دچار اختلال شدند و در مجموع، کار نمی‌کردند تقاضا برای نفت در این کشور طی چهار هفته گذشته با چهار درصد کاهش به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید. این میزان از نفت خام ذخیره سازی شده در آمریکا نسبت به میانگین آن در پنج سال گذشته، حالت ثابتی را نشان می‌دهد.

بعد از آنکه اعلام شد تولید نفت در آمریکا یک میلیون و یکصد هزار بشکه در روز کاسته شده است قیمت نفت در بازار جهانی به طور چشمگیری، افزایش یافت. اخلال در کار شماری از تاسیسات، زیرساخت‌ها و پایانه‌های نفتی در تگزاس که قطب تولید نفت در آمریکاست نیز در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر گذار بوده است.

نتیجه آنکه در معاملات روز پنج شنبه تا ساعت شانزده به وقت گرینویچ، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه آوریل با دو و نیم صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۶۳ دلار و ۲۲ سنت رسید. از ژانویه سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است که بهای این شاخص نفتی تا این اندازه افزایش یافته باشد.

براساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور اکنون به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. هر بشکه نفت معادل ۱۵۹ لیتر یا ۴۲ گالن آمریکایی است. از پاییز سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است که تولید نفت در آمریکا تا این اندازه کاهش یافته باشد.

موج سرما که بخش‌های بزرگی از آمریکا را فراگرفته است تاثیر زیادی بر فعالیت پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی آمریکا داشته است. به طوری که طی هفته‌ای گذشته ظرفیت پالایش و تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی مانند گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل، نفت کوره، قیر و ... در پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی این کشور به ۶۸ و شش دهم درصد رسید.

این آمار و ارقام رسمی که نوید دهنده افزایش تولید و تقاضای داخلی برای نفت در آمریکاست سرمایه گذاران و کارگزاران بازارهای نفت و انرژی را بسیار خوشبین کرده است و همین امر اکنون باعث شده است تا به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در جهت افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، نقش ایفا کند.

بر اساس اعلام آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا، میزان بنزین ذخیره سازی شده در این کشور نیز تا هفته منتهی به ۱۹ فوریه پنج میلیون بشکه کاسته شده است. این میزان کاهش برابر همان میزانی است که سرمایه گذاران و کارگزاران بازارهای نفت و انرژی پیش بینی کرده بودند.

در این هفته به علت بدی آب و هوا میزان صادرات نفت آمریکا یک و نیم میلیون کاهش یافت. میزان واردات نفت آمریکا نیز در این هفته یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

میزان ذخیره سازی نفت خام موجود در پایانه نفتی «کاشینگ» (Cushing)، در ایالت ‌اوکلاهما واقع در بخش جنوبی ‌آمریکا، پایانه‌ای که نفت ‌موجود در آن به عنوان ‌مرجع ‌در تعیین بهای نفت پایه ‌آمریکا، وست تگزاس ‌اینترمیدییت، مورد استفاده ‌قرار می‌گیرد، با دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید.

کد خبر: ۷۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha