۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
زیرساخت‌های صادرات کشاورزی مازندران ضعیف است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

زیرساخت‌های صادرات کشاورزی مازندران ضعیف است

جویبار - قلی زاده، یک فعال اقتصادی در مازندران با اشاره به ضعف زیرساخت‌های صادراتی استان گفت: در حال حاضر حضور ما در بازارهای جهانی به صورت انفردای، جزیره‌ای و کوچک است.

خلیل قلی‌زاده در حاشیه افتتاح پایانه صادراتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه برای اینکه بتوانیم در صحنه بازارهای بین المللی باقی مانیم باید به کیفیت، بسته بندی وارائه کالاهای ایرانی توجه کنیم، اظهار داشت: این کار سبب می شود تا در رقابت با خارجی ها موفق باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی می توانیم در صحنه بین المللی بازارها را تصاحب کنیم وبرند ایرانی را به عنوان برند معتبر جا بیندازیم که کالای ایران را با کیفیت مطلوب ارائه کنیم، گفت: زمانی می توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم که به صورت مستمر و دائمی باشد.

 این صادرکننده وفعال اقتصادی ادامه داد: برای صادرات موفق نیازمند زنجیره ای هستیم و همه ابعاد زنجیره باید تکمیل شوند از اینرو در پایانه روماک گستر سعی کنیم به زنجیره تولید توجه داشته باشیم.

قلی زاده عنوان اینکه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در سه فاز طراحی شد که فاز اول آن در سال ۹۶ با همکاری بانک کشاورزی و حمایت های مسئولان شروع به کار کرد، ادامه داد: این پایانه اولین پروژه ایرانی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در مقیاس بزرگ محسوب می شود تا بتوانیم در تجارت جهانی حضور داشته باشیم.

این فعال بخش خصوصی و اقتصادی یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی وباغبانی جزو مزیت های اقتصادی کشور به شمار می رود و این تولید درون زا به شمار می رود.

قلی زاده با اظهار اینکه رتبه یک تا ۱۰ دنیا در حوزه محصولات کشاورزی را دارا هستیم، گفت: در حوزه زیرساخت های پس از تولید و حضور در بازارهای صادراتی به تناسب تولید نتوانستیم حضور داشته باشیم و صادرات ما به صورت منفرد، جزیره ای و کوچک است.

وی افزود:فاز اول پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در زنجیره سرد محصولات کشاورزی بنا نهاده شده است و ظرفیت ما در فاز اول ۳۷۴ هزار تن محصولات کشاورزی است.

وی استفاده از دانش وفناوری روز را سبب افزایش ماندگاری محصولات در بازارهای جهانی دانست و گفت: با ۵۷ سالن ظرفیت نگهداری ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را دارا هستیم.

کد خبر: ۷۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha