۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
دایملر و آمازون برای تولید کامیون‌های «خودران» همکاری می‌کنند

دایملر و آمازون برای تولید کامیون‌های «خودران» همکاری می‌کنند

گروه خودروسازی دایملر-مرسدس بنز امروز از آمادگی برای آزمایش کامیون‌های خودران در نیومکزیکو و ویرجینیا خبر داد. این کامیون‌ها مجهز به فناوری سطح چهار خودران بوده که آزمایش آن تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.  

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی دایملر-مرسدس بنز امروز از آمادگی برای آزمایش کامیون‌های خودران در نیومکزیکو و ویرجینیا خبر داد.

دایملر در سال ۲۰۱۹ کامیونی را برای توسعه فناوری خودران سطح چهار ساخت که تحت شرایط ویژه‌ای عملکرد دارد. دایملرد معتقد هست که با تولید این کامیون تغییر اساسی در حمل و نقل ایجاد خواهد شد.

مایکل فلمینگ، مدیراجرایی بخش تراک دایملر، گفت: مشکلی که ما سعی در حل آن داریم، رفع نسل سطح چهار خودران هست که باید در رقابت با سایر برندهای خودرویی بدون ضعف باشد.

نرم افزار طراحی شده دایملر، اطلاعات گسترده‌ای از چندین سنسور راداری و لیداری، دوربین و... را جمع آوری و پردازش می‌کند. بنابراین این خودروساز قصد دارد از خدمات وب آمازون به عنوان ابزاری جهت طراحی آزمایشات و شبیه سازی به مهندسان استفاده کند. بنابراین آزمایش نسل دوم این کامیون‌ها در سه ماه آینده آغاز خواهد شد.  

فناوری رانندگی خودران برای کامیون‌ها، نظر سرمایه گذاران فراوانی را به خود جلب کرده است. زیرا سودآوری آسان و ارزان توام با مسیری شفاف را برای خودروهای خودران ایجاد کرده است.

سرویس‌های حمل بار خودران در مسیرهای ثابت از پیش تعیین شده که معمولا شامل بزرگراه‌های بدون تقاطع و عابر پیاده هست، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

رئیس جهانی خودرو در AWS گفت که ۹۰ درصد از نوآوری‌ها بخش رایانه ابری ناشی از کار با مشتریان است، بنابراین با مشارکت با بخش دایملر تراک پیش خواهد برد بیشتر است.

آمازون در راه اندازی نرم افزار خودران موسوم به شفق قطبی سرمایه گذاری کرده که به دنبال نقش اصلی در فناوری رانندگی خودران به کمک خودروهای متصل و الکتریکی است.

در ماه دسامبر سال میلادی گذشته، AWS و شرکت بلک بری خبر از ایجاد یک پلت‌فرم نرم افزاری مبتنی به فضای ابری برای استاندارد سازی داده‌ها و اطلاعات خودرو جهت کمک به خودروسازان، دادند.

کد خبر: ۷۴٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha