۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
نرخ ارزان قالیشویی نباید در ازای کم فروشی باشد/ ظهور واحدهای غیرمجاز یک شبه در شب عید
رئیس اتحادیه قالیشویان مرکز البرز؛

نرخ ارزان قالیشویی نباید در ازای کم فروشی باشد/ ظهور واحدهای غیرمجاز یک شبه در شب عید

کرج- احسانی نیا، رئیس اتحادیه قالیشویان مرکز البرز با بیان اینکه ۱۰۰ واحد صنفی قالیشویی در کرج خدمات دهی دارند، گفت: دریافت نرخ ارزان قالیشویان نباید در ازای کم فروشی یا خدمات بی کیفیت باشد.

محمدرضا احسانی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: هر ساله دو ماه پایانی سال که شهروندان وارد بحث خانه تکانی و شست و شوی فرش می شوند، شلوغی و ترافیک کار در این صنف، شرایط را برای سوءاستفاده کنندگان فراهم می کند.

احسانی نیا با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد صنفی فروش فرش ماشینی و ۸۰ واحد صنفی فروش فرش دستباف و ۱۰۰ واحد صنفی قالیشویی در مرکز البرز گفت: عمده مشکل ما در شب عید واحدهای نوظهور و یک شبه هستند که آسیب و خسارت مالی زیادی برای شهروندان دارند.

وی افزود: افراد و دفاتر غیرمجاز از فرط بیکاری و بدون داشتن تجربه وارد این کار می شوند، در حالیکه قالیشویی حساسیت های خاصی دارد و شستشو و نگهداری فرش تجربه و دانستنی خاص خود را می طلبد. اما این افراد بدون داشتن آگاهی لازم فرش های مردم را خراب می کنند و از عهده خسارت و تاوان آن برنمی آیند برای همین قطع خط تلفن و پاسخگویی می کنند.

مردم قالی های خود را به قالیشویی های مطمئن بسپارند
احسانی نیا اظهار کرد: زمیانیکه شهروندان برای شکایت و پیگیری از این مسئله مراجعه می کنند، با توجه به اینکه این افراد عضو اتحادیه نیستند و مشخصاتی از آنها وجود ندارد، امکان شناسایی و احقاق حقوق مردم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرج، گفت: عمده مشکل ما در شب عید برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز است که از نهادهای نظارتی درخواست داریم در این راستا کمک اتحادیه باشند.

احسانی نیا با اشاره به اینکه حتی گاهی سازمان های تحت پوشش شهرداری همکاری و تعامل لازم را با اتحادیه های صنفی ندارند تا از اتحادیه ها برای اطمینان از مجاز یا غیرمجاز بودن واحد تقاضا دهنده برای تبلیغ میدانی استعلام بگیرند، گفت: تاکید می کنم شهروندان فرش های خود را به قالیشویی های مطمئن بسپارند و به کارت های تبلیغی یا حتی بنرهای میدانی که در سطح شهر نصب می شود، اکتفا نکنند.

وی با بیان اینکه لیست قالیشویان مجاز در سایت اتحادیه قالیشویان وجود دارد، افزود: شهروندان برای اطمینان از صحت و مجاز بودن اتحادیه ها می توانند با تلفن های اتحادیه (۳۲۲۲۲۶۱۰ - ۳۲۴۰۰۳۸۵ – ۳۲۴۰۰۳۸۶ – ۳۲۲۱۱۴۸۸)  تماس بگیرند.

ضررهای میلیونی مردم در قبال سپردن فرش به واحدهای غیرمجاز
رئیس اتحادیه قالیشویان مرکز البرز گفت: سال های گذشته هم مواردی داشتیم که مردم فرش خود را تحویل این واحدها و افراد غیرمجاز داده و آسیب مالی دیدند.

وی با تاکید بر اینکه فرش یک کالای با ارزش و میلیونی است تاکید کرد، وقتی فرش تحویل شخص داده می شود، یک کاغذ در ازای آن دریافت می شود. پس مردم مطمئن با اطمینان از مجاز بودن آن به دام قالیشویان یک شبه نیفتند.

احسانی نیا با بیان اینکه تنها راه بستن این متخلفان قطع تلفن ارتباطی آنها است، افزود: باید در قطع تلفن این افراد متخاطی با دادستانی و مخابرات وارد تفاهم شویم تا وقتی یک واحد صنفی به عنوان غیرمجاز معرفی می شود با قطع تلفن آن، ازاقدام به تبلیغ از طریق میدانی، رسانه ها و ارتباط با مشتری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد صنفی فروش فرش ماشینی و ۸۰ واحد صنفی فروش فرش دستباف و ۱۰۰ واحد صنفی قالیشویی (اعم از دفتر و کارگاه) در کرج داریم، افزود: حدود ۳۰ واحد هم خدمات تکمیلی فرش شامل «رفوگران، رنگ پردازان، دارکشان، پرداخت فرش، خدمات قالی و مواد اولیه متریال فرش» هستند که همگی به دلیل محدودیت های کرونا آسیب دیدند.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرج در خصوص نظارت اتحادیه بر عملکرد قالیشویان گفت: اتحادیه در واقع کمیسیون هایی به بازرسی های سطح شهر را دارد که از واحدهای صنفی بازدید می کنند تا کیفیت خدمات دهی را کنترل کنند.

احسانی نیا در خصوص نرخ های متفاوت قالیشویی در کرج گفت: نرخ اگر پایین تر از نرخ مصوب و سود کمتر باشد ما استقبال می کنیم، اما نباید کم فروشی و خدمات بی کیفیت و عدم رعایت استاندارد در قبال نرخ پایین باشد. این خدمت ارزان نیست و کم فروشی و تقلب است. تاکید ما بر نرخ مصوب برای خدمت مطلوب است.

وی افزود: شست و شوی قالی می تواند برای شرایط خاص و خدمات و کیفیت برتر با نرخ بالاتر و طبق توافق طرفین باشد، که البته آن هم باید تحت نظارت و کنترل باشد.

کد خبر: ۷۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha