۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
توزیع روزانه ۱۴۰ تن گوشت سفید در فروشگاه‌های منتخب اردبیل
رئیس جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

توزیع روزانه ۱۴۰ تن گوشت سفید در فروشگاه‌های منتخب اردبیل

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در حال حاضر روزانه ۱۴۰ تن گوشت سفید گرم در فروشگاه‌های منتخب و به نرخ مصوب توزیع می‌شود.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امروز میزان کشتار طیور در اردبیل بیش از ۱۴۰ تن بوده که بخش عمده‌ای از این تولیدات و کشتار در فروشگاه‌های منتخب و عمدتا زنجیره‌ای به نرخ مصوب توزیع شده است.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان است که ما سعی می‌کنیم روزانه مرغ کشتار شده را به همین نرخ در فروشگاه‌های معتبر و تعیین شده توزیع کنیم تا اهالی از این تولیدات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا با افزایش کشتار در روزهای آینده این رقم ارتقا یابد و در کنار آن مرغ منجمد نیز به میزان ۱۵ تن و به نرخ ۱۵ هزارتومان در فروشگاه‌های مختلف در حال عرضه است.

نیکشاد به جوجه‌ریزی یک میلیون قطعه‌ای در نیمه اول آذرماه در مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: در ماه‌های گذشته نیز دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود که قطعا با ورود این میزان کشتار به بازار تعادل قیمت‌ها انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار سعی و تلاشمان بر این است تا قیمت مرغ را در سطح بازار و فروشگاه‌های منتخب به یک وضعیت متعادل برسانیم که در چند روز اخیر قیمت‌ عرضه مرغ در بازار سیر نزولی پیدا کرده و در حال حاضر ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نیکشاد ضرورت تأمین نهاده‌های دامی را یادآور شد و اضافه کرد: در صورت تأمین نهاده‌های دامی و افزایش این رقم در توزیع بین مرغداری‌ها، قطعا مرغ عرضه شده با قیمت مصوب خواهد بود و مردم به راحتی می‌توانند نیازهای خود را تأمین کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در سبد قیمتی مد نظر هم رضایت تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان مد نظر قرار گرفته تا در کمال صحت و سلامت مواد پروتئینی تأمین و به بازار عرضه شود.

نیکشاد در مورد زمان به تعادل رسیدن قیمت مرغ در فروشگاه و توزیع محدود روزانه اظهار کرد: در صورتی که با نرخ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده‌ها به دست صاحبان مرغداری‌ها و طیور برسد، قطعا تولیدات آنها با قیمت مصوب وارد بازار شده و به نوعی تعادل را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: البته مکمل‌های غذایی برای تولیدکنندگان طیور در ماه‌های اخیر افزایش یافته که در صورت کنترل قیمت و پایین آمدن این نرخ قطعا بازار مرغ به وضعیت تعادل رسیده و از نوسانات آن به نوعی جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا یک شرایط مناسب و مطلوبی را در قیمت مرغ و عرضه آن شاهد باشیم.

کد خبر: ۵۸٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha