۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
فروش لوازم آرایش در داروخانه‌ها مزید بر مشکلات لوازم آرایشی‌های یزد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی یزد خبر داد

فروش لوازم آرایش در داروخانه‌ها مزید بر مشکلات لوازم آرایشی‌های یزد

یزد- عبقری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی یزد مجازی‌شدن خرید و فروش‌های اینترنتی را یکی از عوامل عرضه گسترده کالاهای تقلبی در بازار بیان کرد و فروش لوازم آرایش در داروخانه‌ها را مزید بر مشکلات صنف فروشندگان لوازم آرایش‌ دانست.

سید محمدعلی عبقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای آرایشی رابطه مستقیمی با افزایش ارزش افزوده ارز رسمی دارد، گفت: این موضوع به همراه ممنوعیت واردات و تعلق نگرفتن ارز، از عوامل افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی لوازم آرایشی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی یزد افزود: این در حالی است که فروشندگان لوازم آرایشی در یزد، با هدف ثبات فروش و رونق بازار، قیمت‌ها را افزایش نداده‌ند.

او ادامه داد: از سوی دیگر، افزایش قیمت لوازم آرایشی موجب شد بازار فروش مجازی، زیرزمینی و فیک داغ شده و فضا برای استفاده سودجویان به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن بازارهای خرید، باز شود.

کم‌توجهی به لوازم آرایشی تقلبی
به گفته عبقری، ایجاد کانال یا گروه‌های فضای مجازی که عموم آنها بدون نظارت است، باعث افزایش رقابت در این بازار شده و مشکلات عدیده‌ای را برای صنف لوازم آرایشی به وجود آورده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی یزد اظهار کرد: نیاز شهروندان به این نوع کالاها و نداشتن قدرت خرید مزید بر علت شده و موجب شده است بسیاری از افراد به خرید کالاهای ارزان تر، بدون توجه به تقلبی بودن آنها روی آورند.

وی افزود: حتی در بسیاری از موارد خریداران هیچ شناختی از فروشنده این کالاها نداشته و تنها به صورت مجازی کالا را خریداری می‌کنند.

عبقری تصریح کرد: فروش لوازم آرایشی توسط داروخانه‌ها نیز مزید بر علت شده؛ چراکه داروخانه‌ها نیز بخش اعظمی از مساحت خود را به فروش کالاهای آرایشی اختصاص داده‌اند و این اقدام ضربه نهایی را به فروشندگان لوازم آرایشی وارد کرده است.

داروخانه‌ها، مزید بر علت
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی یزد گفت: داروخانه‌ها با توجه به اعتباری که نزد جامعه دارند، جزو اماکن مطمئن محسوب می‌شوند و همین عامل باعث شده است مصرف‌کنندگان با این تصور که خرید کالای آرایشی از دست فروشنده‌ای با روپوش سفید تضمین کننده سلامت آنهاست، بسیاری از مواد آرایشی مورد نیاز خود را از داروخانه‌ خریداری کند که این مهم نیز از دیگر مشکلا صنف لوازم آرایشی محسوب می‌شود.

عبقری ضمن بیان اینکه کنترل ورود و فروش لوازم آرایشی زمان‌بر و بعضأ غیرممکن است، بهترین راه برای مقابله با شرایط موجود را آگاه ساختن شهروندان با کمک رسانه دانست.

کد خبر: ۶۲٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha