۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
 قابلمه های بازار با قوطی بازیافتی تولید نمی شود| کاهش ۵۰ درصدی تولید ظروف آلومینیومی
رئیس اتحادیه سازندگان ظروف آلومینیوم مطرح کرد:

قابلمه های بازار با قوطی بازیافتی تولید نمی شود| کاهش ۵۰ درصدی تولید ظروف آلومینیومی

مرادی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم تهران گفت: در تولید ظروف تفلون از قوطی های آلومینیومی نوشابه های بازیافتی استفاده نمی شود.

بازار؛ گروه اصناف: «علی مرادی» در گفت گو با خبرنگار بازار افزود: تولید کنندگان ظروف آلومینیمی و تفلون برای تولید این ظروف از شمش های آلومینیومی که در بورس عرضه می شود، استفاده می کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم تهران با اشاره به افزایش هزینه های تولید ظروف تفلون و آلومینیمی بیان کرد: شمش آلومینیم در بورس هر کیلو ۳۰ هزار تومان بود اما هم اکنون به بیش از ۷۲ هزار تومان افزایش یافته و این در رشد قیمت ظروف بسیار موثر بوده است.

تولید ظروف آلومینیمی ۵۰ درصد کاهش یافته است
این مقام مسئول در اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم تهران می گوید: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور و کاهش مشتری به علت شرایط اقتصادی تولید ظروف نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است چون که مردم مثل گذشته قدرت خرید ندارند.  

مرادی با بیان اینکه افزایش هزینه های تولید از جمله دستمزد کارگران و هزینه های خدمات عمومی درآمد تولیدکنندگان ظروف و فروشندگان را به نصف کاهش داده است، گفت: همه واحدهای صنفی تقریبا بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را از دست داده اند.

۵۰ درصد کارگران به ناچار کاهش یافته است  
رئیس اتحادیه سازندگان وفروشندگان ظروف آلومینیوم تهران تاکید کرد: تعداد نیروی انسانی که در واحدهای صنفی تولید ظروف آلومینیمی و تفلون کار می کردند به ناچار ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده، ضمن اینکه دستمزد کارگران نیز به علت تامین معیشت آنها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از طرفی تعطیلی و محدودیتهای بیماری کرونا سبب شده فروش واحدهای صنفی عرضه کنندگان ظروف آلومینیمی و تفلون در تهران بسیار کم شود.

رئیس اتحادیه سازندگان وفروشندگان ظروف آلومینیوم تهران به برنامه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی که نیروی انسانی خود را تعدیل نکنند، اشاره کرد و گفت: از این تسهیلات نیز هیچ یک از همکاران ما استفاده نکرده است، چون با توجه به افزایش قیمت ها آنچنان رقم قابل توجهی نیست.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم تهران بر حمایت دولت از تمام واحدهای صنفی و تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: در شرایطی که کاسبی بسیار کساد شده انتظار ما از دولت این است که در دریافت مالیات ها و کسورات بیمه تامین اجتماعی از فعالان اقتصادی حمایت کند تا این مشکلات که پیش آمده برطرف شود.

همکاران ما وام ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی دریافت نکردند
مرادی اظهارداشت: در حال حاضر تولیدکنندگان ظروف آلومینیمی برای خرید یک تریلی شمش آلومینیم از بورس کالا، باید یک میلیارد تومان پرداخت کنند، لذا تسهیلات ۱۲ و یا ۱۶ میلیون تومانی دولت در این زمینه بسیار ناچیز و دردی را دوا نمی کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم تهران در پایان تصریح کرد: برخی ها شایعه می کنند که در تولید کنندگان ظروف تفلون از قوطی های آلومینیومی نوشابه های بازیافتی استفاده می کنند، در حالی که تولیدکنندگان این ظروف برای حفظ کیفیت محصولات خود از این ضایعات آلومینیمی استفاده نمی کنند.

شایان ذکر است که بازیافت آلومینیوم فرآیندی است که در آن ضایعات آلومینیوم را می‌توان در محصولات جدید مورد استفاده مجدد قرار داد.

این فرایند به مراتب ارزان‌تر از استخراج آلومینیوم جدید از طریق عمل الکترولیز اکسید آلومینیوم (Al۲O۳) می‌باشد که ابتدا باید سنگ معدن بوکسیت از معادن استخراج شود و پس از آن با استفاده از فرایند بایر(فرایند بایر) تصفیه شده و مورد استفاده قرار گیرد.

۳۱ درصد قوطی های آلومینیمی در امریکا بازیافت می شود
آمارها نشان می دهد که حدود ۳۱ درصد از آلومینیوم تولید شده در ایالات متحده از قراضه بازیافت می‌شود و بزرگترین بخش ضایعات آلومینیوم فرآوری شده در ظروف نوشیدنی استفاده می‌شود و بیشتر آن دوباره به قوطی‌های آلومینیومی تبدیل می‌شود.

جایگزین کردن حتی بخش کوچکی از آلومینیوم اولیه در آلیاژهای کارپذیر بوسیلهٔ قراضه‌های بی‌ارزش (که معمولاً این قراضه‌ها دارای ناخالصی‌های مختلف غیرفلزی می‌باشند) بدون اینکه این ناخالصی‌ها تأثیری در کیفیت آلیاژ بگذارد، از نقطه نظر متالورژی بسیار با ارزش است.

به‌ طور کلی بازیافت آلومینیوم صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها نسبت به تولید آلومینیوم جدید می‌کند، حتی زمانی که هزینه جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت در نظر گرفته شود. در بلند مدت، پس‌انداز ملی با کاهش در هزینه‌های مرتبط با محل‌های دفن زباله، معادن، فلزات و حمل و نقل بین‌المللی آلومینیوم خام افزایش پیدا می‌کند.

یکی از شاخصه‌های اصلی فلز آلومینیوم، قابلیت بالای این فلز در بازیافت است به گونه‌ای که بازیافت هیچ‌کدام از فلزات پرمصرف به اندازۀ بازیافت آلومینیوم انجام نمی‌شود.

یکی از محصولات تولید شده از آلومینیوم، قوطی‌های نوشیدنی است و در دنیا حدود ۷۰ درصد از قوطی‌های آلومینیومی بازیافت می‌شوند و دوباره در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۶۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha