۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
وقتی لوکس‌ها و اسپرت‌ها در کنار اقتصادی‌ها صف‌آرایی می‌کنند
زیباترین خودروهای سال را بشناسید!

وقتی لوکس‌ها و اسپرت‌ها در کنار اقتصادی‌ها صف‌آرایی می‌کنند

اگر هر خودروساز بداند چگونه یک خودرو زیبا تولید کند، این گزینه آستون مارتین است. DBS سوپرلجرا که جدیدترین مدل این برند سوپراسپرت‌ساز است و هم بهترین بیان زبان طراحی فعلی آن است، نسبت به DB۱۱ در سطح بالاتری قرار دارد.

بازار؛ گروه خودرو: در صنعت خودرو به همان قدر که طرح‌های مختلفی وجود دارد، خودروهای متفاوت نیز وجود دارد. این مساله هنگامی که بحث توصیف ظاهری به میان می‌آید، هیجانی بی‌پایان را ایجاد می‌کند. برای درک بهتر این عبارت یک لامبورگینی هوراکان یا مدل قوی‌تر آونتادور SVJ را تصور کنید که بیش‌تر مشابه یک سلاح تهدیدآمیز است. یا لکسوس RX یا NX به مثابه یک شخص عصبانی خشمگین هستند و یا یک رولزرویس گوست که بیشتر به یک قصر مجلل و باشکوه متحرک شباهت دارد. اما نباید معیارهای چون اندازه، تناسبات بدنه، اصالت در طراحی و جزئیات آن را فراموش کرد، چراکه می‌تواند با المان‌های جدید ترکیبی را به وجود آورد که ظاهر یک خودرو خاص و جذاب باشد یا کسل‌کننده و زشت! بنابراین با ما همراه باشید تا ۸ خودروی زیبای سال را به شما معرفی کنیم.

بوگاتی  شیرون
اگرچه ویرون به لطف حداکثر سرعت ثبت شده که یک رکورد عالی محسوب می‌شد، چمشگر و نمادین است. اما لزوما یک خودرو جذاب نبود. بسیاری ویرون را یک سوپراسپرت عضلانی، نچندان جذاب در کنار ظاهری عجیب معرفی می‌دانند و این موضوع سبب شده تا یک دوگانه‌ای برای طرفداری از آن وجود داشته باشد و تنها سریع‌بودن در ذهن جایگاه داشته باشد. اما جانشین آن یعنی شیرون، بسیار زیباتر است. چراکه طراحی تهاجمی‌تر، با جلوپنجره و منافد ورودی‌هوا بزرگ‌تر در کنار چراغ‌های کشیده با LED های چهارگانه جذاب‌تر به نظر می‌آید. بخش عقب خودرو نیز یک بخش عریض با چراغ‌های کشیده شناور و ضمن دو خروجی بزرگ در میانه دیفیوزر و طراحی یک دیفیوزر بزرگ، نمای بسیار زیبا و منحصربه‌فرد از شیرون را به نمایش می‌گذارد که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. به ویژه اگر نگاهی تیزبینانه به استایل خودرو بیندازید، شاهد خط C مسلط خمیده شده در دور درها و بدنه می‌شوید که بدنه را به دو بخش مجزا تقسیم کرده تا هارمونی عالی با کابین بسیار لوکس و البته دلنشین‌اش داشته باشد. چنین طراحی یک مرزبندی عالی به وجود می‌آورد که این نوع طراحی بسیار هدفمند، چشمگیر و زیبا است به خصوص در نسخه Pur Sport است.

آئودی RS۶ & RS۷ اونت
محصولات پرفورمنسی RS به پیشرانه هشت‌سیلندر وی‌شکل تویین‌توربو ۶۰۰اسب‌بخاری مجهزشده‌اند که با انتخاب صحیح استفاده از خطوط تیز روی بدنه، شاهد بدنه‌ای عضلانی هستیم. نسخه‌های RS۶اونت و RS۷ هر دو از گل‌گیرهای عریض‌تر و ارتفاع پایین‌تری برخوردار است و به لطف خطوط تیز روی بدنه، ظرافت خاصی را به هر دو مدل پرفورمنسی می‌بخشد. هرچند که RS۶اونت رقیب جدی و خوشایند مرسدس‌بنز E۶۳ S AMG بوده و در راس بازار استیت(استیشن‌های) پرفورمنسی ایالات متحده است. اما از طرفی RS۷ نیز با شیب ملایم و سقف کمانی شکل و ارتفاع پایین و پیشرانه قدرتمند، به عنوان یک سدان چهاردر کوپه مانند، زیبایی خاصی را به سبک آئودی در میان دیگر سدان‌ها ایجاد کرده است.

ب‌ام‌و سری۸ گرن‌کوپه
باشکوه‌ترین عضو خانواده سری۸ ب‌ام‌و از نظر ما گرن کوپه است. این خودرو چهار در که فرمت دو در بودن خود را به نوعی حفظ کرده و به نمایش می‌گذارد. پوزه کشیده که با شیب ملایمی و زاویه خاص سقف که با ستون C زاویه‌دار و پشت کوتاه در کنار تناسبات تایر نسبت به بدنه سری۸ گرن کوپه را ویژه‌تر از آنچه که تصور شود را به تصویر می‌کشد. اگرچه سری۸ گرن‌کوپه، سدان چهاردر کوپه مانند است، اما نشانه‌های یکسانی با سری۶ گرن‌کوپه دارد تا این باواریایی جسور را جذاب‌ جلوه دهد. استفاده از فرم‌های ارگانیک، جلوپنجره عریض کلیوی شکل برخلاف سری۷ و ارتفاع پایین جلوپنجره و سطح خودرو، فرم کوپه مانند را در یک سدان ترکیب کرده تا سری۸ گرن‌کوپه یکی از زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ باشد. هرچند که سال گذشته کابین سری ۸ کوپه به عنوان زیباترین کابین سال معرفی شد، اما بی‌شک استایل آن زیباترین وجذاب‌ترین خواهد بود.  

آستون مارتین DBSسوپرلجرا
اگر هر خودروساز بداند چگونه یک خودرو زیبا تولید کند، این گزینه آستون مارتین است. DBS سوپرلجرا که جدیدترین مدل این برند سوپراسپرت‌ساز است و هم بهترین بیان زبان طراحی فعلی آن است، نسبت به DB۱۱ در سطح بالاتری قرار دارد. اما بدنه DBS منحصربه‌فرد بوده و نسبت به DB۱۱ زیباتر است. طرح جلوپنجره بزرگ شبیه کوسه و دهانه عریض همانند محصولات کلاسیک آستون مارتین است، اما حجم‌پردازی زیبا در بخش عقب و برآمدگی روی گل‌گیرها، استایلی عالی دارد. DBS سوپرلجرا جزئیاتی در بدنه دارد که نسبت به DB۱۱ آینده‌نگرانه بوده و با وجود اینکه سوپراسپرت است، استایلی خوش فرم دارد که در زیر پوسته تهاجمی خود یک پیشرانه قدرتمند ۱۲سیلندر وی‌شکل ۵.۲لیتری را جا داده که ۷۲۵اسب‌بخار توان و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور دارد تا با گیربکس ۸سرعته اتوماتیک ZF در ۳.۴ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰کیلومتر برساعت می‌رسد.

مزدا۳
نسل قبلی مزدا۳ یکی از گزینه‌های مدنظر در بازار است، اما نسل جدید مزدا۳ کاملا راحت‌تر و زیباتر است. در نظر داشته باشید که مزدا۳ یکی از خودروهای مناسب به لحاظ قیمتی در بازار است. شاید یک خودرو نسبتا ارزان قیمت، لزوما از استایلی جذاب بهره نگیرد، اما این موضوع کاملا برای مزدا۳ متفاوت است. چراکه بدنه‌ای با خطوط نرم و فرم‌های تخت در کنار دماغه متورم شده به طرز شگفت‌انگیزی در نسخه هاچ‌بک با خط خمیده سقف و شیشه کوچک عقب تجسم عالی از یک هاچ‌بک را در ذهن به وجود می‌آورد. این احساس را القا می‌کند که طراحان مزدا در کنار سادگی خاص  که در نسخه هاچ‌بک با ستون C ضخیم‌تر این امکان را فراهم آورده‌اند تا جذابیت خود را در نگاه اول به مخاطب خود برساند. هرچند در نسخه سدان همچنان این فرمت حفظ شده، اما حجم‌پردازی صریح عقب نیز یکی دیگر از بخش‌های زیبا مزدا۳ است. شاید بهتر است بگوییم، سادگی خاص، تناسبات ابعادی، به‌کارگیری خطوط نرم و فاقد پیچیدگی‌های فرمی مزدا۳ را به عنوان زیباترین گزینه کامپکت بازار بدل کرده که سال گذشته نیز جایزه بهترین خودرو به لحاظ طراحی دریافت کرد.  

فورد GT
ابرخودروی فورد یا همان GT برای مدل ۲۰۲۰ به‌روزرسانی‌ها روی آن انجام شده، در نسخه به‌روز شده از قطعات فیبرکربنی بیشتر استفاده شده تا مجموع وزن را کاهش یابد به طوری که حدود ۵۰درصد از قطعات نسبت به قبل با نمونه فیبرکربنی جایگزین شده و همانطور که انتظار می‌رفت، استفاده بیشتر از فیبرکربن به کاهش وزن منتهی شده و این امر تسریع در شتاب را سهولت می‌بخشد. اما اگر به دنبال خودروی ریس‌ با عملکردی بهتری هستید، فورد مدل هریتیج را برای شما ارائه داده است. سیستم اگزوز منحصربه‌فرد در کنار استایلی خاص و متمایز که از نمونه کلاسیک GT۴۰ الگوبرداری شده و می‌توان با صراحت کامل گفت نسخه به‌روز GT۴۰ را شاهد هستیم تا در کنار موتور ۳.۵لیتری شش سیلندر وی‌شکل ۶۶۰اسب‌بخار قدرت ناب را در اختیار شما بگذارد.

پورشه۹۱۱(۹۹۲)
در طول تاریخ خودروسازی طراحی بدنه پورشه۹۱۱ کمیاب و بدون نمونه است. اما بی‌شک زیباترین خودروی که موتوروسط است، پورشه ۹۱۱ و نسل اخیر آن ۹۹۲ است. ۹۹۲ دقیقا یادآور همان نسلی است که دهه ۸۰ میلادی به بازار آمد و با گل‌گیرهای متورم شده ماهیچه‌ای چراغ پیوسته، استایلی بی‌نظیر برای این اسطوره اشتوتگارتی را فراهم آورد. اگر بخواهیم خیلی واضح بگوییم، ۹۹۲ ساده‌ترین و البته جدیدترین ۹۱۱ است. زیرا خطوط صاف و طراحی به اصطلاح به دور از پیچیدگی و تمیز در کنار احجام سیال که گل‌گیرهای ماهیچه‌ای را به وجود آورده در کنار چراغ‌های پیوسته عقب، نمای شکیل و در عین حال زیبا و اسپرت را برای ۹۹۲ به وجود آورده است. اما گرافیک جدید چراغ‌های جلو با زاویه بیشتر گل‌گیرهای جلو و حجم به وجود آمده روی آن، همان طراحی ۹۱۱ کلاسیک را دارد تا همچنان یک نماد مدرن از اسطوره ریترو دیزاین باشد.  

پولستا۱
پولستار به عنوان زیر مجموعه پرفورمنسی ولوو، در این میان حضور دارد تا با محصول خاص خود یعنی پولستار۱ در لیست زیباترین خودروهای۲۰۲۰ قرار گیرد. اگر تا به حال وقت آن را نداشتید که پولستا۱ را از نزدیک مشاهد و لمس کنید، بنابراین باید به این شکل کوپه پرفورمنسی ولوو را تشریح کرد؛ یک فورد موستانگ سبک با خطوطی ساده‌تر. زیرا طراحان پولستار در نخستین پارامتر حس عضلانی و ماسل‌کاری را برای پولستا۱  به لطف متورم شدن گل‌گیرها و خطوط تیز اما سطوح و فرم‌های به دور از پیچیدگی را ایجاد کرده‌اند تا یک استایل به لحاظ بصری سنگین و یک کوپه پرچمدار عضلانی موقر را به بازار عرضه کنند. پولستار۱ در واقع تعریف جدید ولوو از دنیای اسپرت و دو درهای هیجان‌انگیز است.

کد خبر: ۶۰٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha