۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
توجه به رفع موانع تولید در بودجه سال آینده
کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد

توجه به رفع موانع تولید در بودجه سال آینده

مصطفی پور، کارشناس اقتصادی گفت: برای ساماندهی وضعیت موجود اقتصادی در بودجه سال آینده باید به افزایش تولید و رفع مقررات دست و پا گیر تولید توجه ویژه کنیم.

به گزارش بازار، غلامرضا مصطفی پور افزود: مقررات و ضوابطی که بر سر راه تولید قرار دارد باید از بین برود و همچنین مقرراتی که مانع افزایش سرمایه گذاری می‌شود مثل مقررات اخذ مجوزها، مقررات مالیاتی و مقررات دست و پا گیر را برای کمک به تولید از بین برود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر می‌توانیم با حمایت از پیمانکاران به رونق تولید کمک کنیم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که یکی از عواملی که مانع تولید در کشور می‌شود واسطه گری هاست، گفت: حجم قابل توجهی از نقدینگی در دست واسطه هاست و ما با حذف واسطه گری‌ها می‌توانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم.

مصطفی پور افزود: تشویق سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه‌های مادی و روانی و همچنین ایجاد امنیت سرمایه گذاری می‌تواند رونق تولید را به همراه داشته باشد.

مصطفی پور در خصوص نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای دلار در بودجه سال آینده گفت: به دلار باید به عنوان یک کالا نگاه کرد و وقتی نرخ دلار در بازار حدود ۲۵ هزار تومان می‌باشد حتماً باید در اقتصاد اتفاقی بیافتد که نرخ این کالا در بودجه سال آینده به نصف یا کمتر کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: این که قرار است چه تدابیری اندیشیده شود و چه متغیرهایی تغییر کند که نرخ دلار در بودجه سال آینده پایین بیاید ما اطلاع نداریم و با چیزی که مشاهده می‌کنیم نرخ دلار خوش بینانه است.

این کارشناس با اشاره به این که تا پایان سال ۴ ماه زمان داریم، گفت: ممکن است طی مدت باقی مانده مسئولین تدابیری اندیشیده و یا روابط بین المللی دستخوش متغیرهایی شود که این امر سبب کاهش نرخ دلار شود.

کد خبر: ۵۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha